Gdzie udać się na romantyczne wakacje?

Włóczykij - specjalista Tipy.pl
Santorini/ 123RF/PICSEL
1 z 4

Santorini to wyspa, która jest wizytówką Grecji. Na romantyczny wyjazd we dwoje - idealna! To prawdziwy raj na ziemi. Słynie z bajecznych widoków, wspaniałych plaż i uroczych białych kapliczek krytych niebieskimi kopułami. Patrząc na ten idylliczny krajobraz, trudno uwierzyć, że kiedyś wyspę spotkał prawdziwy kataklizm. W 1600 r. p.n.e. jej środkowa część po gigantycznym wybuchu wulkanu została zatopiona w morzu. Archeolodzy odkryli pozostałości po tym zdarzeniu w miejscowości Akrotiri, którą nazwano "prehistorycznymi Pompejami", ponieważ miasto, podobnie jak rzymska osada w Pompejach, zostało zniszczone i przysypane pyłem wulkanicznym.

1
Santorini
Santorini/ 123RF/PICSEL

Niewiele osób wie, że czarny, drobniutki piasek na santorińskich plażach jest pamiątką po tamtej wielkiej erupcji. Cała powierzchnia wyspy jest poszarpaną skałą, dlatego wszystkie miasteczka znajdują się na wysokich klifach. Stolicą Santorini jest Fira, gdzie spotkasz iście pocztówkowe widoki: błękitne niebo, spokojną morską toń, domki, do których prowadzą wąskie ścieżki i strome schody... Dojazd do nich − tylko na osiołku!

2
Santorini /123RF/PICSEL

Jeśli planujesz oszczędny, lecz pełen atrakcji urlop, jedź do Kamari, największego kurortu turystycznego na wyspie. Hotele są tu w rozsądnych cenach, a szerokie plaże pokrywa drobny, czarny piasek.

3
Santorini
Santorini /123RF/PICSEL

W centrum gwarna promenada z tawernami otwartymi do późnych godzin nocnych zachęca do biesiadowania przy wybornych greckich potrawach, dźwiękach bouzouki i winie. A najpiękniejsze zachody słońca są w miejscowości Ia, skąd roztacza się niezapomniany widok na cały archipelag cykladzki.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Nika
30.01.2020
Ja polecam Dominikanę. Rewelacja. Miejsce jak z żurnala, jak w raju normalnie. Palmy, pyszne jedzenie, koktajle, przemili miejscowi.