Efekt kwaśnych deszczy

Jak zapobiegać kwaśnym deszczom?
EkologiaEkologia - specjalista Tipy.pl

Kwaśne deszcze to zanieczyszczone opady, które spadają z góry i szkodzą naszemu środowisku. Kwaśne deszcze mogą przybrać formę deszczu, śniegu lub mgły, które zawierają znaczne ilości dwutlenku siarki i tlenku azotu. Zanieczyszczenia te mogą przemieszczać się na znaczne odległości, stanowiąc tym samym globalny problem. Rządy na całym świecie i osoby fizyczne powinny z tym walczyć.
1
Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń z górnictwa, hutnictwa oraz elektrowni. Konsumenci mogą w tym pomóc poprzez zmniejszenie eksploatowania zasobów oraz ograniczenie zużycia energii elektrycznej. Pomocne są również kampanie na rzecz rządowych regulacji emisji na danym obszarze.
2
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin i ograniczenie transportu. Konsumenci mogą przyczynić się do tego poprzez zmniejszenie ilości kupowanego paliwa i ropy naftowej oraz zakup samochodów z mniejszym stopniem emisji spalin. Warto skorzystać z komunikacji miejskiej lub skorzystać z innego środka transportu, jak np. rower.
3
Zmniejsz ilość dwutlenku węgla i tlenków azotu uwalnianych do atmosfery. Aby to uczynić musisz ograniczyć zużycie węgla, spalanie drewna oraz gazu ziemnego.
4
Kwaśne deszcze w Polsce i Europie
Ogranicz korzystanie z produktów, które wytwarzają chlorofluorowęglowodory oraz CFC. Klimatyzacja, chłodnictwo i wiele wyrobów w aerozolu zawierają te związki. Ogranicz stosowanie klimatyzacji poprzez zamontowanie wentylatorów i korzystaj z jednej energooszczędnej lodówki na całe gospodarstwo domowe. Zatrzymuj chłodne powietrze – nie zostawiaj otwartych drzwi w pomieszczeniu, gdy klimatyzacja jest włączona i nie trzymaj otwartych drzwiczek lodówki przez dłuższy czas.
5
Ogranicz emisję dwutlenku siarki poprzez oszczędność papieru. Ten szkodliwy związek wytwarzany jest podczas procesu produkcji papieru. Czytaj zatem gazety on-line, zamiast kupować codzienną prasę, używaj dwóch stron kartki i zbieraj oraz wykorzystuj makulaturę.
6
Zmniejsz emisje spalin produkowanych przez samochód. Jadąc gdzieś staraj się wziąć ze sobą kilka osób, które udają się w tym samym kierunku, planuj wycieczki z wyprzedzeniem, wybierz się na wycieczkę rowerową czy spacer. Zadbaj o stan techniczny samochodu, upewnij się, że nic nie przecieka i wszystko działa jak należy.
7
Efekt kwaśnych deszczy
Zmniejsz zużycie energii elektrycznej w obrębie gospodarstwa domowego. Zastosuj żarówki energooszczędne, wyłączaj światło, gdy jest niepotrzebne, włączaj większe urządzenia takie jak pralka czy zmywarka, tylko wtedy, gdy są pełne, sprzęt RTV wyłączaj z prądu, nie zostawiaj niczego na czuwaniu.
8
Ogranicz stosowanie produktów jednorazowego użytku, poddawaj recyklingowi wszystko co tylko się da. Wytwarzanie nowych materiałów i unieszkodliwianie odpadów, wiąże się uwalnianiem do atmosfery znacznych ilości zanieczyszczeń.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

moja stara
20.04.2012
dlaczego takie krótkie
sowwa
15.04.2012
zgadammmm sie z tym!!!!!!