jak przenieść konto do innego banku

Jak przenieść konto do innego banku?

paragraf - specjalista Tipy.pl
Zanim podejmiemy decyzję, do jakiego banku przenieść swoje konto, spokojnie przeanalizujmy oferty. Nie podejmujmy decyzji tylko pod wpływem reklam albo opinii znajomych. Przyjrzymy się tabelom opłat. Szczególną uwagę zwróćmy na te operacje, z których najczęściej korzystamy. Nie musimy w tym celu odwiedzać kilkunastu banków, w internecie bez trudu znajdziemy przejrzyste porównywarki ofert bankowych. Po wybraniu banku, do którego zamierzamy przenieść swoje konto, skontaktujmy się z nim, by złożyć odpowiedni wniosek. Jego wzór otrzymamy w oddziałach banków i znajdziemy na ich stronach internetowych.
1
Warto podpisać pełnomocnictwo uprawniające nowy bank do zajęcia się wszelkimi formalnościami związanymi z przenoszeniem rachunku. Pamiętajmy, że podpis pod formularzami musi być zgodny z tym, który złożyliśmy w starym banku! Bank może za nas również poinformować o nowym numerze konta naszego pracodawcę czy ZUS.
2
Zmiana banku nie oznacza automatycznego zamknięcia poprzedniego rachunku. Do tego potrzebna jest nasza pisemna dyspozycja. Jeśli jej nie złożymy, będziemy ponosić koszty utrzymania dwóch kont. Przejście do nowego banku nie zwalnia nas z uregulowania zobowiązań wobec dotychczasowego banku. Blokada środków czy nierozliczone transakcje wstrzymają proces przenoszenia rachunku. Jeśli jednak nie wystąpią żadne przeszkody, procedura nie powinna trwać dłużej niż siedem dni.
3
Fakt, że w dotychczasowym banku mamy kredyt, nie jest przeszkodą do przeniesienia konta. W takiej sytuacji najczęściej trzeba podpisać specjalny aneks do umowy kredytowej, w którym zobowiążemy się do dalszego wpłacania rat. Gdy przenoszenie konta trwa zbyt długo lub mamy inne poważne zastrzeżenia, warto je zgłosić w oddziale nowego banku. Jeśli nie przyniesie to rezultatu, pozostaje odwołanie do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego (www.zbp.pl/arbiter).

Powiązane porady

Świnka na pieniądze
cesja książeczki mieszkaniowej

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane