napowietrzanie akwarium

Jak napowietrzać akwarium?
OlenkaSz - specjalista Tipy.pl

Powietrze w akwarium jest niezwykle ważne. Bez niego nie ma mowy by ryby prawidłowo rosły. Im więcej jest rybek w akwarium tym więcej zużywają tlenu potrzebne jest więc napowietrzanie wody. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak można napowietrzać wodę w akwarium.
P

* rośliny
* filtr
* pompa

1
Napowietrzanie naturalne. Najprostszym sposobem by zwiększyć objętość tlenu w akwarium jest zasadzenie możliwie jak największej liczby roślin, które produkują tlen w procesie fotosyntezy. Należy przy tym jednak pamiętać, że fotosynteza przebiega tylko w obecności światła, więc nocą rośliny nie produkują tlenu a co za tym idzie, może dojść do niedotlenienia akwarium.
2
Dobrym sposobem napowietrzania wody w akwarium jest zainstalowanie filtra. Woda wypływająca z filtra spada na lustro wody, dzięki czemu powoduje "wciskanie" do środka pewnych ilości tlenu atmosferycznego.
3
W przypadku filtrów zewnętrznych połączonych z akwarium tylko rurami można zainstalować dodatkowo tzw. deszczownicę. Deszczownica to rura lub system rur z licznymi otworkami. Dzięki tym otworom woda natlenia się mocniej niż przypadku filtru z pojedynczym wylotem.
4
Akwarium można także napowietrzać z pomocą tzw. brzęczyków, są to pompy tłoczące powietrze przy pomocy specjalnej membrany. Brzęczyki są stosunkowo niedrogie a skuteczne, jednak wydają specyficzny niski dźwięk, który może być nieco denerwujący.
5
Alternatywą dla brzęczyków są pompy tłokowe, które mają silnik i tłok. Działają podobnie jak brzęczyki, ale są dużo bardziej wytrzymałe, mogą napowietrzać większe zbiorniki i nie wydają przy tym nieprzyjemnego dźwięku. Jedyną wadą tych pomp jest wysoka cena.
?

Wskazówki
* W celu uzyskania optymalnej ilości powietrza w akwarium zwróć także uwaga na temperaturę oraz pH wody. Czynniki te mogą wpływać na rozpuszczalność tlenu w wodzie. Im niższa temperatura wody tym więcej tlenu w akwarium.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane