pękające naczynka na twarzy

Pękające naczynka - jak je wzmocnić i ukryć?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Naczynka krwionośne rozszerzają się i pękają z różnych powodów. Do tych najczęstszych zaliczamy zmiany hormonalne, alergie lub nieprawidłowe funkcjonowanie układu krążenia. Jeśli masz takie skłonności, postaw na odpowiednią pielęgnację i zacznij działać! Musisz jednak pamiętać, że w wielu przypadkach nie obejdzie się bez wizyty u specjalisty. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co robić, gdy dokuczają ci popękane naczynka na twarzy, tzw. pajączki na nogach i żylaki.
1
Jeśli policzki się czerwienią

Zasady pielęgnacji są proste. Stosuj kosmetyki z linii naczynkowych. Wśród takich preparatów znajdziesz kremy o dodatkowym działaniu kosmetycznym, np. specjalne do cery dojrzałej oraz wzmacniające serum. Delikatnie oczyszczaj skórę, najlepiej płynem micelarnym. Nie rezygnuj z pilingów, ale wybieraj enzymatyczne, bo nie zawierają drażniących drobinek. Dobrze oczyszczona skóra będzie lepiej bronić się np. przed wiatrem. Ukrywaj rumieńce pod warstewką zielonego korektora lub zielonej bazy. Używaj pod fluid!
2
Kiedy na udach masz pajączki

Nie lekceważ ich, a nie przerodzą się w większe zmiany. Wzmacniaj skórę specjalnymi balsamami do skóry z pajączkami. Zawierają silnie skoncentrowane składniki obkurczające ścianki naczyń (np. miłorząb, arnikę). Hartuj naskórek i codziennie stosuj naprzemienny prysznic. Od stóp po pachwiny krótko polewaj nogi strumieniem wody letniej oraz (dłużej) chłodnej, ale nie lodowatej. Maskuj zmiany za pomocą samoopalaczy do ciała, brązujących balsamów lub tzw. rajstop w spreju. Nogi będą wyglądać na zadbane i... smuklejsze.
3
Gdy zaczynają się żylaki

Chroń kruche naczynka i koniecznie idź do flebologa. Używaj specjalnych żeli oraz maści i sprejów antyżylakowych, które kupisz w aptece. Wzmacniaj skórę od wewnątrz. W tym celu łykaj tabletki wspomagające utrzymanie żył w prawidłowym stanie (kupisz w aptece). Noś rajstopy obciskające. Działają jak masaż i pomagają pompować krew i limfę w górę. Opieraj stopy o podnóżek, gdy długo siedzisz przy biurku. Odpoczywaj (i to jak najczęściej!) z nogami uniesionymi do góry, na przykład opartym o ścianę.
4
Tego unikaj!

Nie chodź na wysokich obcasach, bo w ten sposób blokujesz mięśnie łydek, co sprzyja skurczom i osłabia naczynia. Nie bierz gorących kąpieli, unikaj sauny, solarium i opalania. Temperatura nadmiernie rozszerza oraz osłabia żyły. Nie zakładaj nogi na nogę, gdy siedzisz. W takiej pozycji krążenie krwi w żyłach ulega znacznemu pogorszeniu. Nie noś obcisłych ciuszków, np. spodni, skarpetek z gumką.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak zmatowić cerę?
sposoby na pryszcze
płatki róż

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

tadaa
03.08.2014
Kuracja z witaminą C wzmocni Twoje naczynia krwionośne. Unikaj stresu, nagłych zmian temperatury. Dbaj o siebie w codziennej pielegnacji.