zadbane stopy

Jak pomóc popękanym piętom za pomocą maseczki?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Po całym dniu w skarpetkach i butach stopy są stwardniałe, suche, czasem popękane. Dlatego co wieczór, po myciu, warto wygładzić je peelingiem i posmarować kremem. A dwa razy w tygodniu nałożyć maskę. Czym się kierować przy jej wyborze? Co robić, by była jeszcze bardziej skuteczna? Tego właśnie dowiesz się z artykułu.
1
Zwróć uwagę na skład!

Powinna zawierać: mocznik (intensywnie nawilża), alantoinę (regeneruje naskórek i chroni przed podrażnieniami). Także glicerynę, wosk pszczeli, masło shea (natłuszczają) lub parafinę i wit. A (zmiękczają). Preparaty w postaci maseczek warto stosować regularnie. Zmniejszają one bowiem tendencję do rogowacenia naskórka i znakomicie go uelastyczniają.
2
Jakie zabiegi wykonać przed nałożeniem maseczki?

Wymocz stopy w ciepłej wodzie (przez ok. 10 minut). Jeśli masz ochotę na odświeżenie stóp, dodaj do wody sok z połówki cytryny i łyżkę oliwy. Wolisz kąpiel rozgrzewającą? Wlej kilka kropel olejku imbirowego. Osusz dokładnie stopy, szczególnie przestrzenie między palcami. Pozostająca tam wilgoć sprzyja bowiem rozwojowi grzybicy. Specjalną tarką, pumeksem lub gruboziarnistym peelingiem delikatnie zetrzyj pięty i spody palców.
3
Jak nakładać maseczkę?

Nałóż maseczkę (może to też być gruba warstwa tłustego preparatu, np. masła do ciała czy wazeliny). Stopy owiń folią i włóż ciepłe skarpetki. Po 30 minutach wytrzyj je ręcznikiem papierowym. Skóra będzie gładka i aksamitna w dotyku. A ty miło odprężona i zrelaksowana. Bo dbałość o stopy wpływa korzystnie i na twój nastrój.
?

Wskazówki
Maseczkę stosuj nie tylko na pięty, ale i na grzbiety.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane