aloes

Jak zrobić maseczkę aloesową?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Aloes wykorzystywany jest od dawien dawna. Jego właściwości doceniali Aleksander Wielki, Kleopatra, król Salomon i wielu innych. Najstarsze teksty wspominające aloes sięgają 3500 roku przed naszą erą. Roślina ta wykorzystywana była przez japońskich i chińskich uzdrowicieli, lekarzy rzymskich, jak również lekarzy starożytnej Grecji. Aloes od zawsze był ceniony za swoje naturalne działanie zmiękczające, antyseptyczne i antyzapalne.
P

* Aloes doniczkowy (wszystkie babcie hodują go na parapetach). Jeśli nie posiadasz tej rośliny możesz kupić w aptece gotowy sok aloesowy (cena: 13-20zł).

1
aloes
Maseczka aloesowa dla skóry tłustej

Składniki: Białko jednego jajka, 2 łyżeczki soku z aloesu, 1 łyżeczka soku z cytryny.

Do dobrze ubitego białka dodaj pozostałe składniki i dobrze wymieszaj. Nałóż część maseczki na twarz i pozostaw do wyschnięcia po czym nałóż koleją warstwę. Każdą kolejną warstwę nakładaj dopiero, aż wyschnie poprzednia warstwa. Jak ostatnia warstwa będzie sucha zmyj twarz ciepłą wodą.

2
Maseczka aloesowa dla skóry suchej

Składniki: 1 łyżeczka żółtka jaja, 1 łyżeczka soku z aloesu, 1 łyżka śmietany.

Wymieszaj razem wszystkie składniki. Połóż część maseczki na twarz i pozostaw do wyschnięcia. Po wyschnięciu nałóż kolejną warstwę. Kiedy ostatnia warstwa będzie sucha zmyj twarz ciepłą wodą.

3
Maseczka aloesowa dla skóry normalnej i mieszanej

Ta maseczka jest dobra dla wszystkich rodzajów skóry. Zapobiega powstawaniu zmarszczek, nawilża i odświeża skórę.

Składniki: 1 łyżeczka soku z aloesu, 2 łyżki ciepłego miodu.

Dokładnie zmieszaj ze sobą składniki. Nałóż na twarz. Pozostaw maseczkę na 10-15 minut.

?

Wskazówki
* Aby przygotować tą maseczkę zetnij łodygi aloesu 12 dni przed użyciem i włóż do lodówki.

Powiązane porady

mycie twarzy
cera wrażliwa
maseczka z żółtka na twarzy

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

ojka1989
02.04.2012
Czy do maseczki z aloesu obojętnie jest jakiego rodzaju użyjemy aloesu , bo ja mam gatunek uzbrojonego i nie wiem czy może być ?
mia
18.11.2011
dlatego, ze w niskiej temperaturze wytwarzaja sie fibroblasty, które są bardziej odżywcze niż aloes prosto z doniczki:)
tusik
07.09.2010
ja znam genialna maseczke...dobra dla cery do sklonnosci do tradziku..a zatem oczysc skore...do szklanki wlej bialko jajka, nastepnie dwie lyzki soku z cytryny, lyzke drozczy sypanych badz normalnych... jeden lisc z aloesu pokroic i dodac do szkanki, nastepnie dokladnie wymieszac i uciskac czastki aloesu tak by wydobyc jaknajwiecej soku...nakladac az do wyschniecia...nakladac kilka warstw po czym splukac ;)
ZxZAnia
16.01.2010
dlaczego łodygi trzeba ściąć wcześniej i włożyć do lodówki?:)