sałątka z ogórkiem i pomidorem

Jakich produktów nie łączyć?

interion - specjalista Tipy.pl
sałątka z ogórkiem i pomidorem
1 z 10
Trudno wyobrazić sobie spotkania przy rodzinnym stole bez drożdżowego ciasta i herbaty z cytryną. Naszym faworytem wśród kanapkowych duetów jest twaróg z pomidorem. Ale czy to jest zdrowe? Świeży ogórek, pomidor, biały ser, ryby morskie. Każdy z tych produktów z osobna to samo zdrowie, ale już niekoniecznie w połączeniu z innymi produktami. Sprawdź, czego lepiej ze sobą nie łączyć.
1
dieta rozdzielna
Dieta rozdzielna

Reguły łączenia ze sobą grup produktów spożywczych powinny poznać zarówno osoby chore, jak i zdrowe, niezależnie od wieku.

Soki trawienne człowieka to stworzone przez naturę substancje wspomagające trawienie. Dla każdego typu potraw produkujemy odpowiednie kombinacje enzymów trawiennych, a każdy z nich posiada inne właściwości. I tak węglowodany wymagają soków zawierających enzymy trawiące węglowodany, a białko enzymów rozkładających białko. Na tej podstawie amerykański lekarz Herbert Shelton (dr Hay), twórca pierwszej tzw. diety rozdzielnej, opracował odpowiednie reguły łączenia produktów żywieniowych. Ich skuteczność potwierdzona została również przez innych naukowców.
2
kanapka z twarogiem i pomidorem
Co nam szkodzi?

Najczęstszym błędem, który popełniamy, łącząc ze sobą produkty, jest robienie kanapki z twarogiem i pomidorem. Niewiele z nas wie, że liczne kwasy zawarte w pomidorze (cytrynowy, jabłkowy, chlorogenowy i kumarynowy), decydujące o charakterystycznym smaku pomidora, łączą się z wapniem, który występuje w serze.

W wyniku tego połączenia powstają nierozpuszczalne kryształki, które, odkładając się w stawach, mogą wywoływać po jakimś czasie silne bóle i sprzyjać rozwojowi choroby zwanej podagrą lub inaczej dną moczanową.
3
herbata z cytryną
Często, szczególnie zimą, chętnie sięgamy po herbatę z cytryną. Cytryna jest bogatym źródłem witaminy C, która łączy się z nieprzyswajalnym dla ludzkiego organizmu glinem (aluminium) obecnym w czarnej herbacie. W wyniku tego połączenia nieprzyswajalny glin zmienia się w łatwo wchłaniany cytrynian glinu, który przy częstym spożywaniu sprzyja rozwojowi choroby Alzheimera.

Pamiętajmy, że najbardziej szkodliwe jest połączenie liści czarnej herbaty z cytryną. Dlatego najpierw przygotujmy napar, a dopiero po wyjęciu torebki lub liści dodajmy do niego cytrynę. Wówczas nic złego się nie stanie.
4
sardynki w oleju
Postarajmy się też nie łączyć ryb z olejem słonecznikowym. Smakosze sardynek w oleju narażeni są na szybsze starzenie. Dlaczego? Wiąże się to z zaburzaniem stosunku kwasów omega-3, zawartych w rybach, do kwasów omega-6, obecnych w oleju słonecznikowym. Nieprawidłowy stosunek tych kwasów w naszej diecie jest jednym z poważniejszych czynników przyspieszających starzenie się organizmu.
5
ryba z brokułami
Podobnie nie należy łączyć ryby z tzw. warzywami krzyżowymi np. kalafiorem czy brokułami. Ryby morskie są cennym źródłem jodu, który wchłaniany jest przez substancje zawarte w roślinach krzyżowych (sulfiny).
6
ciasto drożdżowe z herbatą
Jeszcze innym niebezpiecznym związkiem, którym raczymy się w trakcie rodzinnych spotkań jest ciasto drożdżowe popijane herbatą. W przypadku tego połączenia herbata, która ogranicza wchłanianie białek, wapnia, żelaza czy cynku, niszczy również witaminę B1, która w dużej ilości występuje m.in. w cieście drożdżowym. B1 odpowiedzialna jest za sprawne działanie układu pokarmowego, warto więc w ten sposób nie ograniczać jej wchłaniania.
7
kawa z mlekiem
Kawa i herbata z nabiałem - zawarty w kawie i herbacie kwas szczawiowy łączy się z wapniem znajdującym się w twarożku, jogurcie i serze żółtym. W ten sposób tworzą się szczawiany, które odkładają się w postaci kamieni w drogach moczowych. Natomiast wapń nie może być wykorzystany przez organizm, gdyż zostaje związany.
8
pomidor z ogórkiem
Pomidor z ogórkiem - świeży, ogórek zawiera enzym, który niszczy zawartą w pomidorze witaminę C. To samo dzieje się w połączeniu ogórka z: papryką, cebulą, porem, cykorią, natką pietruszki, kapustą czy zieloną sałatą. Te połączenia są nie tyle szkodliwe, co bezużyteczne
9
mięso z czerwonym winem
Mięso z czerwonym winem - zawarte w winie garbniki uniemożliwiają dobre wchłanianie żelaza, które znajduje się w mięsie, szczególnie w wieprzowinie, wołowinie, dziczyźnie czy wątróbce. Pamiętajmy też, że garbniki te znajdują się także w innych napojach m.in. w kawie i herbacie. Dlatego nie powinno się nimi popijać jedzenia.
Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

jonatan
12.09.2014
Ale kretynizm. Witamina C, której w cytrynie i tak nie jest za dużo łączy się z glinem? Zrozumiałbym gdyby następowało połączenie kwasu cytrynowego (jest go dużo) z glinem. Tego zaś pierwiastka jest w herbacie tyle co kot napłakał. Ile litrów herbaty trzeba byłoby dziennie spożywać, aby cytryniany glinu mogły zaszkodzić? Co za dureń to pisał?
A
12.09.2014
Witamina B obecna w drozdzach ulegnie destrukcji w czasie pieczenia ciasta i nawet herbata jej juz nie zaszkodzi
Majka
11.09.2014
Mleko to trucizna nawet dka chorych nabiał tylko dla zdrowych też umiarkowane ilości i j to bez przerwy piszę nie wolno pochodnych od mleka łączyć z innymi produktami spozywamy je same bez dodatków. Bo to powoduje blkowanie wchłaniania witamin, żelaza i wapnia do ciała człowieka.
Kilka kropel soku zielonego ogórka zabija wit. C w pomidorach, papryce. To samo do ryby nie dajemy warzyw krzyżowe np. biała kapusta ale kiszona lub gotowana już może być. Wszelakie piecie kawa, herbata i wino nie pijemy razem z posiłkiem tylko osobno traktujemy jako posiłek najlepiej pól godziny przed jedzeniem albo pólgodziny po trawieniu czyli po jedzeniu - wtedy możemy.
podatnik
11.09.2014
Od kiedy cytryna jest bogata w witaminę C?