mięta pieprzowa

Domowe kosmetyki z miętą pieprzową
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Mięta doskonale od­świe­ża cerę. Działa także an­ty­sep­tycz­nie. Olej­ek miętowy zawiera fla­wo­no­idy, któ­re mają właściwości prze­ciw­za­pal­ne i ściągające. Gdy masz cerę tłustą, mieszaną i skłonną to tworzenia się wyprysków, miętę powinnaś mieć zawsze pod ręką w doniczce. Ze świeżych listków szybko przygotujesz ściągający tonik lub okład.
1
Maseczka ściągająca

Kilka lub kilkanaście listków mięty porwij dłońmi na małe kawałeczki, dodaj łyżkę twarożku, wymieszaj z 3 kroplami soku z cytryny. Papką posmaruj te miejsca na twarzy, które najszybciej się przetłuszczają. Po 15 min spłucz letnią wodą. Jeśli nakładasz maseczkę miętową pierwszy raz, sprawdź wcześniej, czy cię nie uczula.
2
Tonik miętowy

Kilkanaście świeżych liści mięty zalej 1/2 szklanki przegotowanej, ale nie wrzącej wody. Przykryj i odstaw do naciągnięcia. Chłodnym tonikiem przemywaj tłustą cerę.
3
Okład z mięty

Przygotuj napar tak, jak opisano wyżej, a następnie zanurz w nim wacik lub gazę. Nasączony ułóż na skórze tam, gdzie właśnie pojawił się wyprysk. Okład powtarzaj 3-5 razy dziennie.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane