przeziębienie - porady

Jak leczyć przeziębienie?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Aby wyleczyć się z przeziębienia nie potrzebujesz wydawać w aptece mnóstwa pieniędzy. Zamiast dziesiątek różnych leków wystarczą ci produkty, które z pewnością masz w swoim domu. Zaufaj potędze medycyny naturalnej, tak jak z pewnością zrobiła twoja babcia i prababcia. Domowe sposoby na przeziębienie są bardzo skuteczne i o wiele tańsze.
1
Zwracaj uwagę na zachowanie twojego organizmu. Objawy przeziębienia to zwykle katar, kichanie, kaszel, ból głowy i stan podgorączkowy.
2
Jak tylko zauważysz u siebie którykolwiek z objawów przeziębienia połknij w całości, obrany, świeży ząbek czosnku i popij szklanką wody, tak jak to robisz ze zwykłą tabletką. Ząbek ten nie powinien być jednak większy niż tabletka - w przeciwnym wypadku możesz się zakrztusić.
3
Połóż się spać. Nie ważne czy jesteś bardziej czy mniej zmęczony. Organizm ludzki regeneruje się wyłącznie podczas snu. Zatem, aby wyzdrowieć musisz dużo spać. Poza tym musisz pamiętać, że idąc do pracy czy szkoły zarazisz inne osoby.
4
Po drzemce, zażyj kolejny ząbek czosnku oraz zażyj witaminę C. Witaminę C znajdziesz w różnych owocach. Możesz wypić szklankę wody z wyciśniętą połówką cytryny (Miód sprawi że woda z cytryną będzie lepsza. Poza tym miód działa kojąco na bolące gardło). Jeśli nigdzie w kuchni nie masz cytryny rozejrzyj się za czerwoną papryką - posiada ona 3 razy więcej witaminy C niż cytryna.
5
Lubisz aromaterapię? Olejek eukaliptusowy lub rozmarynowy pomoże ci w walce z przeziębieniem. Weź pół łyżeczki któregoś olejku i wlej do pół litra wrzącej się wody. Dzięki temu zabijesz zarazki unoszące się w powietrzu. Jeśli masz zatkany nos dobrze zrobi ci również inhalacja.
6

Domowym sposobem na przeziębienie jest również picie syropu z cebuli (zobacz -> przepis na syrop z cebuli). Syrop pij 2-3 razy dziennie po jednej łyżeczce.

Powiązane porady

Ból gardła
zapalenie zatok
przeziębienie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

klara
30.03.2010
Ja oprócz domowych sposobów muszę się wspomagać farmakologicznie. Najlepiej pomaga mi zestaw: aspiryna C, na kaszel syrop prawoślazowy, na gardło emskie a na katar euphorbium. Wygrzać się przynajmniej jeden dzień w łóżku i gra muzyka.