Oszuści na pokazach - jak się uchronić

Oszuści na pokazach - jak się uchronić?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Wydzwaniają i zapraszają na atrakcyjne, często darmowe imprezy, a potem naciągają na zakup drogich bubli! Nie daj się złapać na te triki. Ten proceder kwitnie od dawna: prezentacje połączone ze sprzedażą superdrogich towarów o podobno niezwykłych właściwościach. A wszystko poprzedzone jest takim manipulowaniem ludźmi, by przekonać ich, że w trosce o własne zdrowie i samopoczucie muszą kupić warte grosze buble. Oszuści wciąż stosują nowe zagrywki! Wykorzystują zwłaszcza ufność starszych osób, często schorowanych i samotnych, które nie mają się kogo poradzić w takich sytuacjach. Przedstawiamy prawdziwe historie. Niech będą przestrogą.
1
Bezpłatne badania

Odebraliście telefon i usłyszeliście, że macie szczęście, bo wylosowała zaproszenie na bezpłatne badanie układu krążenia? Grzech nie skorzystać. Wielu chętnych pojawiło się na spotkaniu, ale lekarza ani pielęgniarki nie było. Zwykłe badanie... fali pulsu wykonywała prezenterka! Nikt nie usłyszał, że ma dobre wyniki. Za to po chwili rozpoczął się film, w którym lekarze, podpisani z imienia i nazwiska, przekonywali, że cudowne urządzenie stojące na wyciągnięcie ręki od widzów, leczy wszystkie dolegliwości kardiologiczne. Cena? 5 tys. zł, ale w prezencie dostaje się bibilijne zioła! Jaka jest prawda?

Najgorszy scenariusz: prezentowane urządzenie wcale nie ma żadnych właściwości leczniczych, a badanie to blef!

Inne manipulacje: ceny takich samych urządzeń sprzedawanych w specjalistycznych sklepach są nawet 3-krotnie niższe niż te na prezentacjach. Opinie lekarzy są wybiórcze i wykorzystywane bez ich wiedzy!
2
Tanie wycieczki, pielgrzymki

Wyjęliście ze skrzynki zaproszenie na wycieczkę do sanktuarium? Opłata: 19,90 zł! Jak tu nie jechać? Tak tanio i wygodnie! Trzeba tylko mieć dowód osobisty. Będzie potrzebny, bo przewidziane są dodatkowe atrakcje (loteria). Jaka jest prawda?

Wycieczki do takich miejsc to pretekst, by zwabić, głównie emerytów, na prezentację bardzo drogich materaców, odkurzaczy itp. Uciec się nie da, bo często odbywa się to w autokarze lub w czasie przerwy w podróży.

Dowód osobisty trzeba pokazać już przy wejściu do autokaru – nie masz – nie wchodzisz! Dlaczego? Bo będą cię namawiać na drogi zakup na raty, a do podpisania umowy kredytu konieczny jest dowód!

Loteria jest, ale biorą w niej udział tylko osoby, które najpierw coś kupią.
3
Lekcje zdrowego gotowania

Dostaliście telefoniczne zaproszenie do eleganckiego hotelu na pokaz dietetycznego gotowania? Jaka jest prawda?

Nie ma co liczyć na naukę. To pokaz zestawów garnków za kilka tys. zł! Podobno jedynych, w których można zdrowo gotować. Zapewniają o tym stosy ulotek, ale certyfikatów znanych instytucji tam nie ma…
4
Występy artystów

Dostaliście zaproszenie na występ ulubionego kabaretu? Jaka jest prawda?

Kabaret ma zwabić ludzi na prezentacje drogich rzeczy. A co z występem? Tylko dla tych, którzy dotrwają do końca prezentacji!

Artyści często nie wiedzą wcześniej, że przed ich występem są prezentacje. Czasem orientują się na miejscu…
5
Jak się wyplątać z umowy zakupu bubla?

Jeśli się rozmyślisz, dojdziesz do wniosku, że rzecz nie jest ci potrzebna, możesz zrezygnować!

Masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od momentu jej podpisania. Napisz krótko, że rezygnujesz z umowy i nadaj pismo listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Odeślij towar osobną paczką.

Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu dlatego, że rzecz była rozpakowana i przetestowana.

Nie mogą żądać odstępnego.
?

Wskazówki
W razie wątpliwości dzwoń na infolinię Federacji Konsumentów: 800-007-707.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane