Jak zainwestować w akcje?

Jak zainwestować w akcje?

paragraf - specjalista Tipy.pl
Masz nadwyżki finansowe i zastanawiasz się, czy ich nie zainwestować w akcje? Wybór jest trudny, bo jak początkujący inwestor (czyli osoba kupująca akcje) ma ocenić kilkaset firm notowanych na naszej giełdzie? Bardzo dobrym wyznacznikiem jest dywidenda. To udział w zyskach przedsiębiorstwa, który wypłacany jest jego akcjonariuszom. Są firmy, które swój zysk bardzo często inwestują w dalszy rozwój. Ale są też takie spółki, które dywidendy wypłacają w zasadzie co roku i to niemałe – można na nich zarobić dużo więcej niż na odsetkach z lokat bankowych. Takie spółki nazywane są „dywidendowymi”. Warto się im dokładnie przyjrzeć. Dywidenda dywidendzie bowiem nierówna.
1
Warto zwrócić uwagę na duże spółki, które są wciąż kontrolowane przez państwo. Po pierwsze mają stabilną kondycję finansową, pod drugie Skarb Państwa przez ostatnie lata nalegał na wypłacanie dywidend. Nic dziwnego, bo te ogromne pieniądze zasilają budżet państwa. A przy okazji korzystają na tym drobni akcjonariusze.
2
Do takich spółek należą PZU, PKO BP, KGHM czy Polska Grupa Energetyczna. Kolejną pomocną wskazówką jest indeks o nazwie WIGdiv.
3
W jego skład wchodzi maksymalnie 30 dużych spółek, które wypłacają najwyższe dywidendy i – co ważne – robią to regularnie. Żeby firma znalazła się na tym indeksie, musi przynajmniej trzy razy w ciągu ostatnich pięciu lat podzielić się zyskiem z akcjonariuszami.
4
Obok już wymienionych firm z udziałem Skarbu Państwa do WIGdiv należą m.in.: Bank Zachodni WBK, Bank Pekao SA, Citi Handlowy, Budimex, Synthos, TP SA, Śnieżka, Enea, TVN. Pamiętajmy, że najbezpieczniej jest kupować akcje nie jednej firmy, ale kilku.

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Alibabka
20.06.2016
Taaa mi doradca polecił zainwestowanie oszczędności w fundusz nieruchomości BPH FIZ i teraz muszę czekać na pozew zbiorowy do którego ciągle szukamy ludzi aby odzyskać zainwestowane pieniądze bo bank po prostu je utopił i niewłaściwie zarządzał funduszem.Ne pewno w takiej kwestii już nikomu nie zaufam.
joannawitt90
28.06.2015
Jest na mforexie.pl wersja demo, sama też tak zaczynałam i to bardzo dużo daje. Inwestuje już dłuższy czas i nawet trochę zarobiłam.
zofiamarek74
23.05.2015
Poszukuję odpowiedzi na pytanie czy na mforexie.pl jest wersja demo, chciałabym zacząć inwestować na rynku walutowym, ale najpierw chciałabym poćwiczyć na demo
joseffff
30.03.2015
sorki, chciałem powiedzieć, że inwestowanie to nie taka prosta sprawa - albo będziemy korzystać z pomocy doradcy (ale za odpłatnością) albo sami zaryzykujemy, tj. za darmo zyskamy albo stracimy. Ja inwestuję w surowce, głównie w złoto, ale staram się to robić sam na mforex.pl, bo wyczytałem, że są tam najlepiej opracowane analizy rynków. Dużo czasu poświęcam na śledzenie tych zależności, ale jest to również świetna zabawa, i trochę już wciąga.
joseffff
30.03.2015
Wpisz komentarz
moroewula
02.03.2015
oczywiście, ale trzeba wiedzieć dzie kupować i nie dać się oszukać. Sama osobiście czasami sobie kupuje to i owo, sprzedaję to i owo, ale najlepiej wychodzę na platformie forex działającej w modelu ECN, nie ma rekwotowań isą niskie spready, zajrzyj na mforex.pl
Inwestowanie w akcje
02.01.2015
Każdy może bezpiecznie inwestować w akcje, ale tylko zgodnie z zasadą prawdziwych cykli rynkowych - http://inwestowanie-w-akcje.netinvest.pl/.