zdjęcie jesieni

Jak robić zdjęcia jesieni?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Zastanawiasz się, jak uchwycić na zdjęciu te niesamowite kolory jesieni, ich głębię i piękno? Zapewne chcesz, by inni mogli razem z tobą cieszyć się tym cudownym widokiem, choć nie ma ich w pobliżu. Wystarczy zrobić kilka zdjęć. Przeczytaj poniższe wskazówki, które powiedzą ci ja zrobić najlepsze zdjęcie jesieni, które odda wszystkie jej zalety.
1
Użyj do tego celu aparatu cyfrowego. Doskonale nadaje się on do robienia zdjęć na zewnątrz i w pełni oddaje kolorystykę jesiennych liści. W tego typu aparatach możemy od razu sprawdzić czy zdjęcie jest udane i czy uchwyciliśmy to, co chcieliśmy. Tego typu zdjęcia można w szybki i łatwy sposób w razie potrzeby przerobić.
2
Dokonaj wyboru co chcesz sfotografować. Możesz uzyskać niesamowite zdjęcia bez nacisku na jakiś konkretny obiekt. Możesz sfotografować zależności, jakie występują w przyrodzie między drzewami, owadami czy spadające liście, które przygotowują wszystkich do zimy. Możesz skupić się również na krajobrazie. Uwolnij zatem swoją wyobraźnię.
3
Możesz wybrać zależności występujące w przyrodzie, które pokażesz na zdjęciu:

- Skup się na jednym kolorze, kontrastujących kolorach lub całej palecie jesiennych barw.
- Zrób szeroki widok jesiennego krajobrazu.
- Skup się na jednym obiekcie np. na drzewie.
- Zrób zdjęcie spadających, kolorowych, jesiennych liści lub liści w nadal wiszących na gałęziach.
- Połącz jesienne liście z glebą, dużymi kamieniami, błękitnym niebem czy wodą.
- Wykorzystaj krople deszczu, które spadają na liście.
- Wykorzystaj sezonowe owoce lub inne oznaki jesieni.
- Wykorzystaj połączenie kolorowych liści i grzybów.
4
Nawet prosty aparat cyfrowy może mieć wiele przydatnych opcji do fotografowania jesienią:

- Korzystaj z funkcji makro.
- Rób szeroki kąt ujęć.
- Wykorzystaj możliwość robienia przybliżeń.
- Eksperymentuj z różnymi ustawieniami, w które zaopatrzone są aparaty – wykorzystaj delikatne i mocne kolory.
- Wypróbuj najwyższą czułość ISO aparatu.
5
Skomponuj obraz tak, by był jak najbardziej interesujący.

- Wykorzystuj proste kompozycje, aby uniknąć zamieszania.
- Ustaw aparat tak, by odizolować przedmiot na pierwszym planie i uzyskać rozmyte tło.
- Z szerokiego kąta ujęcia obejmij kilka interesujących obiektów będących na pierwszym planie. Upewnij się, że będą one kontrastować z resztą obrazu.
- Głównym celem obrazu może być uwydatnienie jednej ze stron – często lewa wydaje się bardziej naturalna.
- Postępuj ostrożnie z głębokim cieniem. Zdjęcia mogą wyjść wówczas całkiem czarne i możesz mieć problem z ich obróbką nawet przy użyciu najlepszych programów komputerowych.
6
Jak zawsze światło jest niezbędne do wydobycia głębi jesiennych kolorów. Spróbuj jednak także zrobić zdjęcie w pochmurny dzień, być może uda ci się uchwycić jesienny nastrój.
7
Używając w słońcu lampy błyskowej możesz wydobyć wspaniałe kolory liści: czerwone, żółte, złote w połączeniu z różnymi odcieniami zieleni.
8
Okrągłe filtry polaryzujące są nadal bardzo przydatne podczas fotografowania na świeżym powietrzu. Wydobywają one kolor nieba, promieni słonecznych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane