Jak rozwiązać umowę zawartą przez telefon

Jak rozwiązać umowę zawartą przez telefon?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Dzwonił do ciebie przedstawiciel jakiejś firmy i proponował kablówkę, abonament, ubezpieczenie. Nie odmówiłaś zdecydowanie i teraz masz problem, bo firma twierdzi, że zawarła z tobą umowę. Jak tego uniknąć? Byłyście zainteresowane ofertą, nie wiedząc nawet, że w ten sposób... podpisałyście umowę! Czy takie działania są dozwolone? Tak, polskie przepisy zezwalają na zawieranie umów na odległość. Dlatego warto wiedzieć, jakie mamy prawa, gdy chcemy skutecznie się z tego wyplątać.
1
Kto może zadzwonić?

Telefonicznie skontaktować może się z tobą każda firma sprzedająca usługi czy towary, która ma zgodę na przetwarzanie twoich danych osobowych. Pewnie udzieliłaś kiedyś takiej zgody, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, np. w banku, podpisując umowę kredytu. Tak się broń! Zapytaj dzwoniącą osobę, skąd ma twój telefon! Jak się dowiesz, będziesz mogła iść do firmy, która je przekazała (np. do banku) i tam cofnąć swoją zgodę na przetwarzanie danych.
2
O co pytać konsultanta?

Jeżeli jesteś zainteresowana tym, co ci proponują, pytaj o wszystko: jak nazywa się firma, jaki ma adres. Tak się broń! Dopytaj konsultanta o jego imię i nazwisko. Zanotuj te informacje oraz datę i godzinę rozmowy. To może się przydać, gdybyś chciała się wycofać z umowy!
3
Rozmowa ma moc podpisu!

Prawo zezwala, by samo nagranie rozmowy telefonicznej było dowodem zawarcia umowy! Firma, która do ciebie dzwoni, powinna zarejestrować rozmowę i przechowywać nagranie! Tak się broń! Zapytaj, czy na pewno jesteś nagrywana. Sprawdzaj, czy najpóźniej w dniu rozpoczęcia korzystania z usługi dostaniesz z firmy pismo potwierdzające warunki umowy. Bez tego umowa jest nieważna i muszą dać ci spokój.
4
Jak się wycofać?

Wyślij do firmy (dlatego musisz mieć adres!) pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Czasu jest niewiele – 10 dni od daty, gdy wyraziłaś zgodę (tj. od daty rozmowy). Tak się broń! Jeśli konsultant nie poinformuje cię o tym prawie, albo firma nie potwierdzi na piśmie warunków – możesz odstąpić od umowy w ciągu 3 miesięcy!
5
Rezygnacji nie mogą odrzucić!

Firma absolutnie nie ma prawa nie przyjąć twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeśli tylko zrobisz to w terminie! Nie jest potrzebna żadna zgoda sprzedawcy ani twoje tłumaczenia. To twoje prawo! Tak się broń! Bardzo kategorycznie odrzucaj sugestie, że usługa mogłaby zostać ci udostępniona w terminie wcześniejszym niż 10 dni od daty rozmowy. To automatycznie odbiera ci prawo powoływania się na 10-dniowy czas na rezygnację z umowy!
6
Gdy trafisz na oszustów

Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej, bo firma cię oszukała lub działa wbrew prawu, zwróć się do rzecznika konsumentów. Bezpłatnie uzyskasz pomoc! Informację o adresach biur rzecznika konsumentów, dostaniesz w gminie w swojej miejscowości. Dodatkowa pomoc Możesz też zgłosić się ze swoim problemem do oddziału Federacji Konsumentów. Numery kontaktowe do federacji są dostępne w internecie pod adresem: www.federacja-konsumentow.org.pl
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane