pożar w domu

Jak zapobiegać pożarom w domu?

TimoTimo - specjalista Tipy.pl
Nikt z nas nie chce by pożar strawił jego dom i dobytek. Wystarczy jednak zwykła chwila nieuwagi, a może dojść do pożaru. Każdego roku odnotowuje się w Polsce zgony spowodowane pożarami w domu. Można temu zapobiec stosując proste środki ostrożności. Z poniższych punktów dowiesz się, co trzeba zrobić, aby zmniejszyć ryzyko pożaru w domu.
P

* gaśnica
* czujniki dymu
* zaślepki na kontakty
* prowadnice na kable

1
Rozejrzyj się po swoim domu. Czy na wierzchu są jakieś kable elektryczne? Czy wasze dzieci wkładają do kontaktu zabawki lub, co gorsza palce? Jeżeli tak to czas najwyższy zabezpieczyć kable i kupić zaślepki do kontaktów. Masz w domu gaśnicę lub czujniki dymu? Jeżeli nie biegnij do sklepu i zaopatrz swój dom.
2
Umieść wszystkie plątające się kable w specjalnych prowadnicach, dzięki temu twoja rodzina nie będzie się o nie potykać, a zwierzęta domowe nie pogryzą kabli. Prowadnice dostępne są w różnych rozmiarach, od bardzo cienkich na pojedyncze kable, do bardzo grubych mieszczących kilkanaście przewodów. Wybierz najodpowiedniejsze dla siebie.
3
Upewnij się, że gniazdka nie są przeciążone. Przeciążenia kontaktów są najczęstszą przyczyną pożarów w domach. Pamiętaj, więc aby do jednego gniazdka nie podłączać na raz kilku urządzeń lub przedłużaczy.
4
Zakup czujnik dymu, włóż 9 woltowe baterie i przymocuj go do sufitu. W twoim mieszkaniu powinien być przynajmniej 1 czujnik dymu, jeżeli masz piętrowy dom to po 1 na każdym piętrze.
5
W domu powinna być przynajmniej jedna gaśnica. Gaśnice mają różne pojemności, więc upewnij się, że kupujesz taką, która będzie odpowiednia do powierzchni twojego mieszkania. Najczęściej gaśnicę umieszcza się w kuchni. W domach piętrowych druga gaśnica powinna znaleźć się na piętrze, najlepiej w pobliżu schodów. Dodatkowo gaśnica powinna się znajdować także w garażu.
6
Ustal szczegółowy plan ewakuacji. Uwzględnij przy tym wszystkich członków swojej rodziny. Na wszelki wypadek powinieneś mieć, co najmniej 2 różne plany ucieczki, zapoznaj z nimi domowników, możecie je także wspólnie przećwiczyć.
?

Wskazówki
* Kiedy już kupisz gaśnice zapoznaj się z instrukcją jej użycia, kiedy wybuchnie pożar nie będzie czasu na czytanie instrukcji.
* Upewnij się, że wszyscy domownicy znają plan ewakuacji.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kominiarz
19.12.2014
Witam,
świadczę [url=http://www.warszawskikominiarz.pl]usługi kominiarskie[/url] i dodam jeszcze tylko, że warto również umieścić czujniki wykrywające tlenek węgla w pomieszczeniach, bo może to pomóc zapobiec zatruciu czadem.