Jak reklamować rachunki za prąd

Jak reklamować rachunki za prąd?
paragraf - specjalista Tipy.pl

2
Dłuższy termin

Nie musisz się obawiać, że twoja reklamacja utknie na długo w dziale obsługi klienta. Zgodnie z nowymi przepisami bowiem, zakład energetyczny musi rozpatrzeć reklamację klienta w ciągu 14 dni od momentu jej otrzymania.

Jeżeli w terminie 14 dni nie otrzymasz żadnej odpowiedzi, to możesz być... spokojna. Jej brak oznacza, że twoja reklamacja została uwzględniona (zgodnie z art. 6c ust. 1 prawa energetycznego).
3
Bez odcięcia prądu

W latach ubiegłych zdarzały się sytuacje, że gdy ktoś złożył reklamację i nie opłacił rachunku, miał... odcięty dopływ energii do mieszkania. A to przecież uniemożliwiało normalne funkcjonowanie!

Obecnie zakład energetyczny nie ma prawa wstrzymać dostaw prądu do czasu rozpatrzenia reklamacji (art. 6c prawa energetycznego).
4
Sąd polubowny

Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, możesz odwołać się do polubownego sądu konsumenckiego. Prosta procedura Zacznij od znalezienia właściwego sądu. Adresy są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.

Na stronie internetowej sądu polubownego znajdziesz druk wniosku. Gdy go wypełnisz, dołącz faktury za prąd, reklamacje i inne załączniki. Dokumenty wyślij pocztą. Sąd skontaktuje się z przedsiębiorcą. Następnie poinformuje cię o terminie rozprawy. Nie ponosisz żadnych kosztów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane