Prawo Konsumenckie
- Postępowanie Przed Sądem
- Prawo Mieszkaniowe
- Prawo Spadkowe
- Prawo Rodzinne
- Prawo Podatkowe
- Prawo Karne
- Prawo Pracy
- Inne Dziedziny Prawa
- Nauka
- Ściągi
- Au-Pair
- Szkolenia
- Studia Podyplomowe
- Przedszkola
- Szkoły Średnie
- Szkoły Wyższe
- Podstawówki i Gimnazja
- Polityka
- Religie
- Kultura
- Fundacje i Organizacje Charytatywne
- Zjawiska Paranormalne
- Pogrzeby
- Savoir-Vivre
- Legendy i Podania

Jak reklamować rachunki za prąd?
paragraf - specjalista Tipy.pl
2
Dłuższy termin
Nie musisz się obawiać, że twoja reklamacja utknie na długo w dziale obsługi klienta. Zgodnie z nowymi przepisami bowiem, zakład energetyczny musi rozpatrzeć reklamację klienta w ciągu 14 dni od momentu jej otrzymania.
Jeżeli w terminie 14 dni nie otrzymasz żadnej odpowiedzi, to możesz być... spokojna. Jej brak oznacza, że twoja reklamacja została uwzględniona (zgodnie z art. 6c ust. 1 prawa energetycznego).
Nie musisz się obawiać, że twoja reklamacja utknie na długo w dziale obsługi klienta. Zgodnie z nowymi przepisami bowiem, zakład energetyczny musi rozpatrzeć reklamację klienta w ciągu 14 dni od momentu jej otrzymania.
Jeżeli w terminie 14 dni nie otrzymasz żadnej odpowiedzi, to możesz być... spokojna. Jej brak oznacza, że twoja reklamacja została uwzględniona (zgodnie z art. 6c ust. 1 prawa energetycznego).
3
Bez odcięcia prądu
W latach ubiegłych zdarzały się sytuacje, że gdy ktoś złożył reklamację i nie opłacił rachunku, miał... odcięty dopływ energii do mieszkania. A to przecież uniemożliwiało normalne funkcjonowanie!
Obecnie zakład energetyczny nie ma prawa wstrzymać dostaw prądu do czasu rozpatrzenia reklamacji (art. 6c prawa energetycznego).
W latach ubiegłych zdarzały się sytuacje, że gdy ktoś złożył reklamację i nie opłacił rachunku, miał... odcięty dopływ energii do mieszkania. A to przecież uniemożliwiało normalne funkcjonowanie!
Obecnie zakład energetyczny nie ma prawa wstrzymać dostaw prądu do czasu rozpatrzenia reklamacji (art. 6c prawa energetycznego).
4
Sąd polubowny
Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, możesz odwołać się do polubownego sądu konsumenckiego. Prosta procedura Zacznij od znalezienia właściwego sądu. Adresy są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
Na stronie internetowej sądu polubownego znajdziesz druk wniosku. Gdy go wypełnisz, dołącz faktury za prąd, reklamacje i inne załączniki. Dokumenty wyślij pocztą. Sąd skontaktuje się z przedsiębiorcą. Następnie poinformuje cię o terminie rozprawy. Nie ponosisz żadnych kosztów.
Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, możesz odwołać się do polubownego sądu konsumenckiego. Prosta procedura Zacznij od znalezienia właściwego sądu. Adresy są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
Na stronie internetowej sądu polubownego znajdziesz druk wniosku. Gdy go wypełnisz, dołącz faktury za prąd, reklamacje i inne załączniki. Dokumenty wyślij pocztą. Sąd skontaktuje się z przedsiębiorcą. Następnie poinformuje cię o terminie rozprawy. Nie ponosisz żadnych kosztów.