Jak reklamować usługę

Jak reklamować usługę?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Codziennie korzystamy z usług rożnego rodzaju, nikomu nie przyszłoby go głowy, by zawierać umowę na piśmie z kosmetyczką, czy fryzjerką. Ale warto wiedzieć, ze jeśli usługa nie spełni naszych oczekiwań, możemy złożyć reklamację. Bardzo często zdarza się, ze w takich sytuacjach brakuje nam argumentów, które potwierdzałyby wykonanie usługi niezgodnie z postanowieniami. Reklamacja stanowi prawną formę wystąpienia o uzupełnienie usługi lub naprawę szkody. Poniżej dowiecie się czego macie prawo żądać po nieudanej wizycie w zakładzie usługowym.
1
Reklamacja w pralni

Możesz reklamować niesprane plamy, uszkodzenie odzieży przez zły sposób prania, skosmacenie, a nawet zniszczenie zamka w ubraniu itp.

Poznaj swoje prawa : Jeśli na odzieży zostały zabrudzenia, żądaj ponownego wyczyszczenia. Jeżeli pralnia odmówi, musi zwrócić opłatę za usługę (chyba że uprzedzała, że plamy nie da się sprać). Rzecz została zniszczona (skosmacenie, przebarwienia itp.)? Żądaj na piśmie: – zwrotu opłaty (zgodnie z art. 637 k.c.) oraz – zwrotu pieniędzy za zniszczoną odzież (na podstawie art. 471 k.c.).

Jeśli pralnia nie uzna reklamacji, zgłoś się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów (adresy na stronie: www.uokik. gov.pl) – pomoże ci negocjować z pralnią.

Dodatkowa rada! Gdy zgubiłaś paragon, pralnia musi przyjąć reklamację, jeśli np. masz świadka, że tu zostawiłaś odzież.
2
Reklamacja u kosmetyczki

Reklamuj zabiegi, których efekt nie utrzymał się tak długo, jak ci gwarantowano (np. makijaż permanentny miał być widoczny dwa lata, a po dwóch miesiącach nie ma po nim śladu, henna na brwiach zmyła się po kilku dniach).

Poznaj swoje prawa: Złóż pisemną reklamację z żądaniem ponownego wykonania usługi bezpłatnie. Jeśli kosmetyczka nie chce poprawić zabiegu, zażądaj zwrotu pieniędzy (powołaj się na art. 637 kodeksu cywilnego).

Uwaga! Jeśli w wyniku źle przeprowadzonego zabiegu musiałaś się leczyć (np. nieprawidłowo wykonany zabieg wywołał stan zapalny), zakład musi pokryć koszty leczenia.

Poproś lekarza, by skrupulatnie wypełnił dokumentację, bo może zostać wykorzystana do dochodzenia odszkodowania. Dodatkowa rada! Zażądaj na piśmie zwrotu kosztów leczenia (dołącz dokumentację i rachunki, np. za leki).
3
Reklamacja u fryzjera

Nierówno ufarbowano ci włosy, położono farbę w niewłaściwym kolorze (np. włosy są rude zamiast brązowych), uszkodzono włosy, używając źle dobranych kosmetyków.

Reklamuj to! Poznaj swoje prawa Jeśli możliwe jest poprawienie farbowania czy strzyżenia, możesz domagać się, by poprawek dokonał inny fryzjer z tego salonu.

Gdy zakład fryzjerski odmawia poprawienia źle wykonanej usługi (lub nie jest to już możliwe), musi zwrócić ci pieniądze.

Jeżeli zakład fryzjerski nie chce uznać reklamacji, zwróć się po pomoc do rzecznika konsumentów (jak w przypadku reklamacji w pralni). Po poradę prawną możesz zadzwonić na infolinię Federacji Konsumentów: 800-007-707 (w dni powszednie od 9.00 do 17.00). Dodatkowa rada! Zadbaj o dowody, np. zrób zdjęcia fryzury telefonem komórkowym, poproś innego klienta o poświadczenie na piśmie efektów pracy fryzjera. Zażądaj od fryzjera pokwitowania przyjęcia pieniędzy za usługę. Ma obowiązek ci je wydać.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane