Jak zaprzyjaźnić się z koniem?
olkamil22olkamil22 - specjalista Tipy.pl

Przyjaźń miedzy koniem i jeźdźcem jest najważniejsza, dlatego warto stworzyć z koniem więź. W tym artykule przedstawię jak ją sukcesywnie budować. Pokażę też parę sposobów na miłe spędzenie wolnych chwil.
1
SPACERY W RĘKU

Przyjemnie jest pospacerować. Koń nie będzie kojarzył sobie Ciebie tylko z jazdą i pracą. Będzie mu z Tobą przyjemnie pochodzić po okolicy, ewentualnie czasem skubnąć sobie trawy.
2
TRENOWANIE SZTUCZEK

Koń zaczyna się Ciebie słuchać i komunikować z Tobą. Pokazuje Ci że Ci ufa i jest to też dla niego forma spędzania czasu. Pokazujesz mu, że w zamian za posłuszeństwo czeka go nagroda i że warto się Ciebie słuchać.
3
CZYSZCZENIE

Koń lubi jak się go czyści, dla niego jest to tak przyjemne jak dla ciebie masaż. Nawet takie czyszczenie pozwala Ci zbliżyć się do konia. Jeśli koń jest bardzo młody, przyzwyczajasz go do dotyku i uczysz zaufania do siebie.
4
JAZDA

Im lepiej jeździsz, tym koń ma więcej zaufania, więc podczas jazdy staraj się delikatnie pracować. Koń wtedy nie będzie kojarzył sobie Ciebie z czymś nieprzyjemnym. Podczas jazdy nagradzaj go, a po zakończeniu podczas stępowania poluźnij popręg, odepnij nachrapnik.
5
POŁĄCZENIE (JOIN UP)

Połączenie to po prostu budowanie więzi między koniem i człowiekiem. Sprawia, że pokazuje się zwierzęciu na jakiej jest pozycji. Dlatego warto od czasu do czasu wykonać takie "ćwiczenie".
6
PŁAWIENIE

Pływanie z koniem może być całkiem zabawne i przyjemne. W upalne dni pozwoli na to, by koń się ochłodził, a ty żebyś mógł/mogła spędzić miło czas ze swoim rumakiem.
7
TERENY

Tereny mogą być bardzo przyjemną odmianą jazdy zarówno dla konia jak i jeźdźca. Różnorodne tępo i piękne widoki sprawiają, że moglibyście tak jeździć godzinami. Dla konia jest to odpoczynek od pracy i dawka codziennego ruchu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane