granat

Domowe kosmetyki z granatu
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Granat ma właściwości afrodyzjakalne, działa przeciwmiażdżycowo – redukuje złogi w tętnicach. Ponadto sok z owoców granatu zmniejsza ciśnienie krwi, dobroczynnie działa w zaburzeniach erekcji. W kosmetyce ekstrakt z owoców granatu wykorzystuje się w walce z wolnymi rodnikami, trądzikiem, utratą jędrności skóry i pogłębiającymi się zmarszczkami cery dojrzałej. Zaś z soku granatu (znanego pod nazwą grenadina) produkuje się energetyzujące napoje i pyszne galaretki. Poznaj trzy przepisy na kosmetyki z owocem granatu w roli głównej.
1
Maseczka rozświetlająco-wygładzająca

Wyciśnij sok z 1/2 owocu, połącz z odrobiną mąki ziemniaczanej i wymieszaj. Papką smaruj czoło, twarz, dekolt i szyję. Po 20 min spłucz przegotowaną letnią wodą. Maseczkę stosuj co 3 dni, gdy cera jest szara i pojawiły się wypryski.
2
Maseczka ujedrniająca

Łyżkę soku świeżo wyciśniętego z granatu wymieszaj z miąższem dojrzałego banana oraz łyżeczką płynnego miodu. Nałóż na twarz, szyję, dekolt. Maseczka świetnie ujędrnia dojrzałą cerę.
3
Peeling ujędrniający

Miąższ z połowy granatu, łyżkę płatków owsianych oraz 2 łyżki oliwy (lub oleju) zmiksuj malakserem lub blenderem. Peelingiem masuj zwiotczałą skórę ramion, ud i pośladków.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane