pies jesienią

Jak zadbać o zdrowie psa jesienią?
SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl

Jesień – chłodne powietrze, pierwsze miesiące szkoły, spadające liście – jesteś podekscytowany zmieniającą się porą roku. Twoje zwierzę prawdopodobnie też odczuwa zmianę pogody i żegna się z upalnymi letnimi dniami. Musisz być zatem ostrożny, spadek temperatury może być groźny nawet dla zwierząt futerkowych. Poniżej znajdziesz wskazówki jak dbać o swojego psa, by pozostał zdrowy podczas jesiennych miesięcy.
1
Gdy zbliża się jesień, znacznie wzrasta częstotliwość stosowania środków gryzoniobójczych. Gryzonie bowiem chcąc schronić się przed działaniem niskich temperatur, próbują dostać się do wnętrz naszych domostw. Środki przeciwko gryzoniom są także toksyczne dla naszych zwierząt domowych i skutki ich spożycia mogą być bardzo fatalne. Zatem jeśli musisz używać tych środków, zachowaj szczególną ostrożność i umieść je w miejscu niedostępnym dla twojego ulubieńca.
2
Jesień to czas powrotu do szkoły. Dzieci często kupują różnego rodzaju kleje w sztyfcie, długopisy, ołówki czy markery. Domowe zwierzęta uwielbiają je gryźć. Rzeczy te zazwyczaj są mało toksyczne dla naszych psów, ale jeśli przyjmą zbyt duże ich ilości może to mieć złe skutki. Możliwe jest wówczas wystąpienie problemów żołądkowo – jelitowych. Upewnij się zatem, że twoje dziecko chowa tego typu przedmioty i przybory szkolne w bezpieczne miejsce.
3
Trenuj ze swoim psem. Jeśli ty i twój ulubieniec nie byliście zbyt aktywni na dworze w czasie letnich upałów, powinieneś nadrobić to teraz. Zarówno psy, jak i ludzie zapominają i tracą swe umiejętności, jeśli ich nie trenują.
4
pies na grzybach
Jesień to najlepsza pora na grzybobranie. Około 99% grzybów jest mało toksycznych lub w ogóle nie trujących, natomiast około 1% to grzyby bardzo trujące, które mogą zaszkodzić nawet naszym zwierzętom. Niestety większość bardzo toksycznych grzybów jest trudna do rozróżnienia, wiec najlepszym sposobem na zachowanie zdrowia, jest powstrzymanie naszych ulubieńców przed ich zjedzeniem. Staraj się więc trzymać psa jak najdalej od obszarów występowania grzybów. W przypadku zjedzenia przez ulubieńca nieznanego grzyba, natychmiast skontaktuj się z weterynarzem.
5
Aby wytworzyć więcej ciepła, zwierzęta, które trenują na dworze podczas niskich temperatur i zwierzęta, które żyją na zewnątrz, powinny dostawać większe porcje jedzenia. Ponadto zwierzęta powinny mieć zawsze dostęp do czystej, świeżej i nie zamarzniętej wody.
6
Jesień to czas, gdy węże przygotowują się do zimowego snu i są szczególnie drażliwe. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że ukąszą one naszego psa, który znajdzie się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwej porze. Zorientuj się czy w twojej okolicy nie ma jadowitych węży i gdzie najprawdopodobniej możesz je spotkać. Staraj się trzymać swojego ulubieńca z dala od tych obszarów.
7
Wielu z nas przygotowuje swój samochód na nadejście zimy. Wymieniamy płyny w samochodzie, które mogą być bardzo toksyczne dla naszych zwierząt. Jeśli zdarzy się, że któryś z nich ulegnie rozlaniu, powinieneś natychmiast go sprzątnąć, zanim zwierzę zdąży go spróbować. Może to mieć wówczas bardzo poważne skutki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane