prawidłowy zgryz

Wada zgryzu u dziecka - jak jej uniknąć?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Nie wszyscy rodzice wiedzą, że wybór smoczka oraz odpowiednie ułożenie główki niemowlęcia podczas snu ma ogromny wpływ na stan uzębienia i zgryz dziecka w przyszłości. Każda przyszła mama powinna porozmawiać ze stomatologiem o pielęgnacji i profilaktyce od chwili narodzin dziecka. Na pierwszą wizytę umów się do pedodonty (stomatolog dziecięcy) około 6 miesiąca życia dziecka, gdy zaczyna się ząbkowanie.
1
Stomatolog uświadomi, jaki kształt smoczka gwarantuje prawidłowy rozwój żuchwy. Poinformuje o możliwości zastosowania płytki przedsionkowej, która (we wskazanych przypadkach) zastąpi smoczek, zapobiegając zniekształceniom wałów zębowych.
2
Próchnica to choroba zakaźna, ale nie każdy o tym wie. Pod żadnym pozorem dorosłemu nie można brać do ust smoczka malucha, bo tak właśnie najczęściej zaraża się dziecko. Natomiast próchnicy butelkowej sprzyja zasypianie dziecka z butelką.
3
Zwróć uwagę na to, w jakiej pozycji śpi dziecko. Gdy ma uniesioną głowę na wysokiej poduszce, może przyczynić się to do niedorozwoju żuchwy. Jeśli we śnie ma główkę zbyt odchyloną do tyłu – żuchwa ulegnie przerostowi.

Powiązane porady

kolka u małych dzieci
Dziecko smarka nos

Komentarze (0)

* Pola wymagane