chusteczki nawilżane

Jakie chusteczki nawilżane dla niemowląt wybrać?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Dla większości świeżo upieczonych mam chusteczki dla niemowląt to produkt pierwszej potrzeby. Przydają się w tylu sytuacjach: do mycia pupy maluszka w czasie przewijania, ale również do przetarcia mu buzi. Sprawdzają się też w przypadku nieco starszych dzieci – na spacerze można przetrzeć nimi rączki smyka, który właśnie wyszedł z piaskownicy, a w domu – podsunąć mu je w toalecie zamiast papieru toaletowego. Choć w sklepach znajdziesz dziesiątki produktów tego typu, nie kupuj ich na chybił trafił. Są bowiem chusteczki zwykłe i te do „zadań specjalnych”. Z balsamem na podrażnienia, bezzapachowe – dla alergika, wielofunkcyjne – dla starszaka. Z szerokiego asortymentu pomożemy ci wybrać te najlepsze dla twojego dziecka.
1
Do skóry normalnej

Jeśli twój smyk nie ma problemów skórnych ani nie cierpi na alergię, kup mu delikatnie aromatyzowane chusteczki, które łagodnie oczyszczają skórę.

Chusteczki takie nadają się dla dzieci już od pierwszych dni życia (Bambino). Przydadzą się każdej mamie nie tylko podczas przewijania, ale także do pielęgnacji buzi oraz całego ciała niemowlęcia. Łagodnie usuwają zanieczyszczenia, nie wysuszają delikatnej dziecięcej skóry i pozostawiają na niej uczucie świeżości oraz przyjemny, delikatny zapach.

Substancje łagodzące, którymi nasączone są chusteczki – m.in. krem pielęgnacyjny z pantenolem (NIVEA Baby), alantoina i lanolina (Dada) czy ekstrakt z rumianku i aloesu (Chicco) – chronią przed podrażnieniem oraz zaczerwienieniem skóry ukrytej stale pod pieluszką.
2
Dla wrażliwców

Są przeznaczone dla niemowląt oraz dzieci o wyjątkowo delikatnej skórze, skłonnej do podrażnień i alergii, gdyż za- wierają tylko substancje hipoalergiczne oraz bezzapachowe.
Zdaniem eksperta: Chusteczki tego rodzaju mają w swoim składzie bezpieczne dodatki, które czyszczą, nawilża- ją i natłuszczają skórę oraz pomagają utrzymać jej naturalne pH, np. dzięki ekstraktowi z rumian- ku (Pampers).

Niektóre z nich wzbogacone są wyciągiem z aloesu (Bella Baby Háppy, Babydream), który pielęgnuje oraz nawilża delikatną skórę dziecka. Nie zawierają mydła, substancji zapachowych i alkoholu (Bobini baby). Dzięki specjalnym technologiom produkcji chusteczki te są bardzo miękkie, ale przy tym niezwykle trwałe (nie drą się, bo mają specjalną strukturę mikrogąbeczek).
3
Do zadań specjalnych

Specjalne dodatki – delikatne balsamy, ekstrakty z popularnych ziół czy też aromatyczne olejki czynią poszczególne chusteczki całkowicie wyjątkowymi.
Bezzapachowe chusteczki (Johnson’s baby) są tak łagodne i delikatne dla skóry jak zwykła czysta woda. Dzięki temu doskonale sprawdzają się u noworodków i u maluchów, które mają szczególne skłonności do odparzeń.

Przeciwzapalnie na skórę dziecka działają chusteczki nasączone olejem słonecznikowym i lnianym (Tami). Naturalny i ekologiczny olejek migdałowy BIO oraz wyciąg z rumianku najlepiej łagodzą podrażnienia (HiPP). Z kolei olejek bawełniany natłuszcza skórę, a dodany do składu ekstrakt Monoi de Thaiti – nawilża ją i nadaje produktowi egzotyczny aromat (Skarb Matki).
4
Dla starszaków

Choć twój maluch już dawno pożegnał się z pieluszką, możesz nadal kupować mu chusteczki nawilżające, by zmywać nimi ślady po kredkach, plastelinie czy zjedzonej czekoladce.
Zdaniem eksperta: Takie chusteczki wielofunkcyjne, produkowane z myś lą o starszych dzieciach, są trwałe, ale miękkie dzięki specjalnym włóknom (Huggies, Toddies) oraz doskonale czyszczą rączki czy buzię dziecka (Lilliputz).

Nie podrażniają ciała, utrzymują naturalne pH skóry oraz mają delikatny, świeży zapach (Tesco Loves baby). Większość z nich ulega biodegradacji, dlatego można je spłukiwać w toalecie. To ważne, gdyż mokre chusteczki doskonale sprawdzą się, gdy twój 3-latek zacznie uczyć się samodzielnego korzystania z ubikacji. Zwłaszcza, że wygodne opakowania ułatwiają wyjmowanie pojedynczych chusteczek.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Mariola
09.02.2016
Hm, dość ciekawie wyglądają te ebebe. Chyba też się na nie skuszę ;)
Kinga
08.02.2016
Mi się spodobały chusteczki ebebe. Mają znakomity skład bez konserwantów i alkoholu :) Idealnie nadają się na delikatną skórę dziecka :)
velvety
13.10.2015
Ja wybrałam te marki Kindii. Są 3 rodzaje: do skóry wrażliwej, normalnej lub do delikatnej dla noworodków i niemowląt, więc można dopasować odpowiednie do skóry dziecka czy jego wieku. Chusteczki są delikatne i odpowiednio nawilżone, nie kleją się, nie zostawiają tłustej warstwy i mają skład pełen różnych specjalistycznych łagodnych składników.