pierwszy  śnieg

Jak przygotować samochód do zimy?
MotoMoto - specjalista Tipy.pl

Pierwszy śnieg niespodziewanie zawitał kilka tygodni przed czasem. Na drogach panuje chaos, samochody wpadają w poślizg, na co drugim skrzyżowaniu dochodzi do stłuczki. Dlaczego? Ponieważ większość samochodów nie została przygotowana do nadchodzącej zimy. Zadbaj zatem o bezpieczeństwo swoje i swojej rodziny poświęcając najbliższe dni na przygotowanie samochodu do nowych i niesprzyjających warunków atmosferycznych.
1

Pierwsze co musisz zrobić to wymienić opony na zimowe. W temperaturze poniżej 6 st. C. opony letnie twardnieją i nie trzymają się dobrze drogi. Jeśli do niskiej temperatury dochodzi śnieg, jazda może okazać się katastrofalna w skutkach.

2

Sprawdź ciśnienie powietrza w oponach. Podczas chłodnych miesięcy należy to robić co najmniej raz w miesiącu.

3

Sprawdź stan zawieszenia pojazdu oraz zainstalowanych tam amortyzatorów. Przy niesprawnych amortyzatorach droga hamowania może wydłużyć się nawet o kilka metrów, ABS nie będzie działał tak jak powinien zaś samochód będzie łatwiej wpadał w poślizg.

4

Sprawdź stan układu hamulcowego oraz jego poszczególnych elementów.

5

Wymień płyn hamulcowy (w zależności od intensywności jazdy płyn należy wymieniać co 1-2 lata, lub za każdym razem po przejechaniu 40 tyś km).

6

Wymień płyn do chłodnicy (należy go wymieniać przynajmniej raz na 2 lata). Jeśli od ostatniej wymiany płynu nie minęły 2 lata sprawdź temperaturę zamarzania płynu - jeśli zamarza on w stosunkowo wysokiej temperaturze wówczas należy do niego dolać odpowiednią ilość specjalnego koncentratu, który obniży temperaturę zamarzania.

7

Wymień płyn do spryskiwaczy na zimowy (nie będzie zamarzać na szybie).

8

Wymień całe wycieraczki bądź tylko ich gumki. Dzięki sprawnym wycieraczkom brud ze śniegiem nie będzie rozmazywać się na szybie.

9

Zmierz sprawność akumulatora. Jeśli jest niższa niż zalecana, należy go wymienić.

10

Aby nigdy nie zaskoczył cię zamarznięty zamek lub przymarznięte drzwi w samochodzie, zapuść zamki płynem WD-40 zaś uszczelki oczyść, wytrzyj do sucha i posmaruj gliceryną.

?

Wskazówki
* Wymienione powyżej czynności należy zlecić autoryzowanej stacji obsługi lub zaufanemu mechanikowi. Nigdy nie staraj się w ramach oszczędności zrobić to samemu - życie twoje i twoich bliskich jest zbyt wysoką stawką, aby ryzykować.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mrenker
05.11.2012
Akumulator to teraz pikuś. Ja mam jenoxa, taniego, polskiego i ani razu mi tam nic nie zamarzło nawet jak były te największe mrozy to dawał radę. Się nie opłaca przepłacać za to.