placek Halloween - przepis

Jak zrobić placek na Halloween?

WazeeWazee - specjalista Tipy.pl
Placek w kształcie dyni to doskonałe danie na Halloween. Jest on nie tylko smaczny i pożywny - będzie również wspaniałą ozdobą twojego stołu. Dzieci jak i dorośli będą nim na pewno zachwyceni. Poniżej znajdziesz instrukcję jak go zrobić.
P

* 0,45 kg mielonej wołowiny
* 1 średnia pokrojona cebula
* 2 ząbki czosnku, zgniecione
* 3/4 łyżki soli
* 1/2 łyżki pieprzu
* 1/4 szklanki keczupu
* 1 łyżka sosu worcester
* 1 opakowanie kruchego ciasta (425 g)
* 1 łyżka musztardy
* 3 szklanki utartego lub posiekanego sera (najlepiej Monterey Jack lub inny śmietanowy i półtwardy ser)
* 2 łyżki wody
* 1 duże jajko
* barwnik do żywności

1
Podsmaż wołowinę z cebulą, czosnkiem, solą oraz pieprzem na dużej patelni. Pilnuj by ogień był niewielki i mieszaj aż wołowina całkowicie się usmaży i zmięknie.
2
Dodaj keczup i sos Worcester, dokładnie wymieszaj i ostudź.
3
Ciasto kruche możesz kupić w sklepie lub zrobić sama. Ciasto podziel na dwie części (2/3 i 1/3). Mniejszy kawałek rozwałkuj na płasko i uformuj na kształt koła. Następnie ułóż na papierze do pieczenia i posmaruj musztardą.
4
Dołóż do wyżej przygotowanego mięsa 2 szklanki sera i wymieszaj, następnie nakładaj na rozwałkowany placek mieszankę, zostawiając od brzegów ciasta około 2,5 cm. Pozostały ser będzie potrzebny do dekoracji.
5
Weź większy kawałek ciasta i rozwałkuj formując koło nieco większe niż poprzednie, wytnij na nim twarz jak na lampionie z dyni a następnie przykryj nim mięso na blaszce. Wycięte kawałki ciasta odłóż na bok, przydadzą się jeszcze.
6
Dokładnie dociśnij ciasto górne do dolnego, aby mięso podczas pieczenia nie wypłynęło. Używając wyciętych wcześniej fragmentów ciasta stwórz ogonek dyni.
7
W misce wymieszaj 2 łyżki wody z jajkiem, następnie dodaj 1 - 2 krople pomarańczowego barwnika. Jeżeli nie masz pomarańczowego dodaj po kropli czerwonego i żółtego. Mieszanką posmaruj całą powierzchnię ciasta. Najlepiej zrób to pędzlem kuchennym.
8
Piecz w temperaturze 220 st. C przez 20 minut, wyjmij z pieca i ponownie posmaruj ciasto jajem z wodą i barwnikiem spożywczym.
9
Wycięte w cieście otwory - oczy, nos i buzię posyp pozostałym serem.
10
przepis na Halloween
Piecz jeszcze jakieś 5-10 minut, aby ciasto uzyskało złoto-brązowy kolor.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane