Umowa z agencją pracy tymczasowej - na czym polega

Umowa z agencją pracy tymczasowej - na czym polega?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Szukasz pracy na krótki okres? Kontaktuj się z agencjami pracy tymczasowej. Sprawdź też, jak podpisać umowę, która chroni twoje prawa. Adresy oraz telefony legalnie działających agencji pracy tymczasowej znajdziesz na: www.kraz.praca.gov.pl. Z agencją podpiszesz umowę o pracę tylko na czas określony (przykładowy wzór umowy poniżej). Agencja może też zaproponować ci zlecenie, ale pamiętaj, że wtedy nie masz prawa do urlopu, nie możesz iść do sądu pracy, gdybyś nie dostała zapłaty (musisz dochodzić praw w sądzie cywilnym, więc za pozew musisz zapłacić 5 proc. kwoty, jakiej będziesz żądać od agencji). Po podpisaniu umowy z agencją zostaniesz oddelegowana do firmy, która potrzebuje tymczasowych pracowników, np. do biura, urzędu, zakładu produkcyjnego. Może to być również praca za granicą (np. opiekunka do dzieci lub osób starszych). Nie płacisz za pośrednictwo pracy! Tylko gdy praca jest za granicą, agencja może wziąć opłatę np. za wizę.
1
Dane twojej agencji pracy

Umowa powinna zaczynać się od informacji, z kim ją zawierasz i na jaki okres. Dane agencji muszą być precyzyjne: nazwa, ulica, miejscowość z kodem. W pieczęci firmowej (tzw. nagłówkowej) musi być numer KRS lub NIP firmy.
2
Wymiar pracy

Powinien być dokładnie określony, np. cały etat lub część etatu (jaka) oraz liczba godzin pracy dziennie.
3
Warunki pracy

Oprócz okresu zatrudnienia w umowie muszą być: nazwa pracodawcy, rodzaj pracy, miejsca jej wykonywania, jej wymiar, wysokość i termin płacenia pensji. Warunki pracy reguluje ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (DzU nr 166/03, p. 1608).
4
Urlop i okres wypowiedzenia

Przysługują ci dwa dni urlopu za każdy miesiąc pracy (za 3 miesiące – 6 dni (art. 17 ust. 1 powyższej ustawy). Możesz wcześniej rozstać się z agencją: za 7-dniowym wypowiedzeniem, gdy umowa jest dłuższa niż 2 tygodnie, lub za 3-dniowym, gdy umowa jest krótsza niż 2 tygodnie.
5
Zachowaj umowę - podpisz się

Na każdym egzemplarzu umowy podpisujesz się ty i przedstawiciel agencji pracy tymczasowej. Agencja musi dać ci jeden oryginalny egzemplarz umowy (nie kserokopię).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane