Czy pracodawcy sprawdzają kandydatów w sieci

Czy pracodawcy sprawdzają kandydatów w sieci?
paragraf - specjalista Tipy.pl

Czy to prawda, że niektórzy pracodawcy sprawdzają informacje o kandydatach także na portalach społecznościowych. Tak, to obecnie dość popularny sposób zdobywania informacji o kandydacie do pracy. Pracodawcy poszukują kandydatów między innymi przez biznesowe portale społecznościowe. Dlatego warto się rejestrować na takich portalach, ale trzeba uważać, jakie informacje się na nich zamieszcza. Dla pracodawcy ważne są przede wszystkim informacje o wykształceniu, doświadczeniu zawodowym i kwalifikacjach pracownika (znajomość języków obcych, ukończone kursy, zdobyte certyfikaty itp.). Nigdy nie należy zamieszczać komentarzy o dotychczasowych przełożonych. Nawet jeśli poprzednie warunki pracy nie były najlepsze, a szef i współpracownicy... raczej niemili, nie wolno komentować tego w sieci.
1
Nie oceniaj decyzji szefa

W żadnym wypadku nie należy oceniać decyzji szefa czy sposobu pracy współpracowników. Nawet jeśli sam pracodawca nie natrafi na opinię o sobie w internecie, ktoś życzliwy może mu o niej szybko donieść i… będą kłopoty. Proszę też pamiętać o tym, że osoby, które upubliczniają informacje szkodliwe lub obraźliwe dla pracodawcy, mogą być pociągnięte do odpowiedzialności prawnej, a także grozi im utrata pracy za naruszanie dobrego imienia pracodawcy.
2
Nie należy się chwalić

Nie należy też chwalić się zagranicznymi wakacjami ani drogimi rzeczami. To bowiem może prowokować zawistnych znajomych do złożenia donosu do urzędu skarbowego. Jeśli chodzi o zdjęcia obowiązuje zasada, że im mniej, tym lepiej. Fotki z imprez, na których wypiło się za dużo lub przesadziło się z wygłupami, mogą zamknąć drogę do wymarzonej pracy. Szczególnie przy rekrutacji na wyższe stanowiska kompromitujące zdjęcia na profilu mogą przeważyć szalę na Pani niekorzyść. Pisząc w sieci, komentując, należy ważyć słowa. Jak pokazują liczne przykłady, nieprzemyślane wypowiedzi mogą nas kosztować pracę.
3
Przydatne informacje

Jak się chronić w sieci? Zablokuj swój profil – w ustawieniach zaznacz, by był dostępny tylko dla znajomych. Możesz też tak ustawić zdjęcia czy wpisy. Email lepszy niż czat: Zamiast pisać czy umieszczać zdjęcia na profilu, wyślij je do danej osoby w postaci prywatnej wiadomości. Zapraszaj tylko bliskich: Nie dopuszczaj do szczegółów swego życia obcych.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane