mycie włosów niemowlaka

Jak często myć włosy niemowlakowi?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Świeżo upieczone mamy często zastanawiają się jak odpowiednio pielęgnować główkę dziecka. Czy powinno się ją myć maleństwu codziennie? - skoro nie ma ono na głowie zbyt wielu włosów? Czy tak częste mycie włosków niemowlaka nie wpłynie negatywnie na stan jego skóry? A może wręcz przeciwnie - jest szczególnie wskazane? I w końcu: jaką szczoteczkę do delikatnych włosów maluszka najlepiej wybrać?
1
Włosy niemowlaka, podobnie jak i całe jego ciało, wymagają starannej pielęgnacji – bez względu na to, czy dziecko ma bujną czuprynę, czy tylko niewielki meszek.
2
Dlatego jeśli codziennie kąpiemy maluszka w wanience, jego główkę również powinniśmy wtedy umyć. Jest to ważne dlatego, że u dzieci do 6. miesiąca życia często pojawia się na głowie ciemieniucha.
3
Pod tą nazwą kryje się niegroźna, ale uciążliwa dolegliwość, związana z nieprawidłowym jeszcze działaniem gruczołów łojowych owłosionej skóry głowy.
4
Codzienne mycie włosów pomaga zapobiec ciemieniusze. Po kąpieli należy je delikatnie osuszyć ręcznikiem (bez pocierania) i uczesać szczoteczką, najlepiej z koziego włosia.
5
Jest miła w dotyku i bardzo miękka. Gładzenie nią główki sprawia dzieciom dużo przyjemności, uspokaja je i relaksuje. Jest to więc także dobry sposób, by wyciszyć maluszka przed snem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane