niemowlak w kąpieli

Kosmetyki do kąpieli dla dzieci - jakie wybrać?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Młodzi rodzice nie mają łatwego życia. Muszą w krótkim czasie opanować szereg nowych czynności, jak np. kąpiel, przewijanie, karmienie i ubieranie niemowlęcia. Zadania te nie są trudne, ale na początku mogą niektórych stresować. Rodziców czeka też wybór odpowiednich preparatów do pielęgnacji maluszka, a to – wbrew pozorom – nie jest takie łatwe. W drogeriach i supermarketach półki aż uginają się od różnych kosmetyków – także tych do kąpieli dziecka. Często wielu z nas, będąc w sklepie, nie wie, na który płyn do mycia dziecka się zdecydować.
1
Zastanów się, jaką skórę ma maleństwo

Jeśli i ty należysz do grupy takich zagubionych rodziców, zastanów się, jaką skórę ma maleństwo (normalną, suchą czy atopową). Od jej kondycji zależy bowiem rodzaj kosmetyku dla malucha. Jeżeli smyk jest noworodkiem i ma wrażliwe ciało, wymaga delikatnych preparatów. Natomiast mali alergicy powinni używać wyłącznie leczniczych produktów, które dostępne są w aptece.

Aby pomóc ci w wyborze odpowiedniego kosmetyku, przygotowaliśmy przegląd nowości. Znajdziesz w nim płyny dla noworodka, niemowlaka ze zdrową, suchą i atopową skórą oraz kosmetyki typu 2 w 1 – do mycia ciała i włosów.
2
Dla noworodka

W 1. miesiącu życia skóra dziecka jest niedojrzała, cienka, wrażliwa i się łuszczy. Maluszek potrzebuje więc kosmetyków dostosowanych do jego delikatnej skóry, które przy okazji nawilżą ją i natłuszczą.

Powinny one być bezzapachowe, bez konserwantów i parabenów. Na opakowaniu musi być informacja, że są one przeznaczone od 1. dnia życia.
3
Po 1.miesiącu życia

Gdy dziecko kończy 1. miesiąc, jego skóra jest w nieco lepszej kondycji, ale nadal pozostaje cienka i niedojrzała, dlatego jest podatna na podrażnienia i wysuszenie.

Do kąpieli niemowlęcia możesz więc używać tych samych kosmetyków co dla noworodka lub sięgnąć po preparaty przeznaczone po 1. miesiącu – są dostosowane do potrzeb skóry niemowlaka.
4
Do suchej skóry

Choć przesuszenie skóry w pierwszych tygodniach jest typowe dla wszystkich niemowląt, u niektórych dzieci ten problem może być bardziej nasilony.

Jeśli widzisz, że skóra smyka jest nadmiernie sucha, zastosuj do kąpieli preparaty, które zawierają oliwkę lub natłuszczające substancje. Zapobiegają one wysuszeniu skóry i dobrze ją nawilżają.
5
Do skóry atopowej

Jeśli twój maluch ma atopowe zapalenie skóry (jego naskórek jest szorstki i smyk ciągle się drapie), powinnaś stosować do kąpieli specjalne preparaty, które nie zawierają mydła i środków chemicznych. Preparaty te nie tylko myją, ale przede wszystkim natłuszczają skórę, łagodzą podrażnienia, zaczerwienienia oraz uciążliwy świąd.
6
Do mycia ciała i włosów

Jeśli podczas kąpieli nie lubisz używać dwóch kosmetyków – szamponu i płynu do mycia – wybierz preparat typu 2 w 1. Dzięki niemu sprawnie umyjesz ciało i włosy malca. Podobnie jak inne produkty dla dzieci kosmetyki te są delikatne i nie podrażniają wrażliwej skóry niemowlaka. Uważaj tylko, bo niektóre z nich są dla starszych dzieci.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane