Jak przygotować się do pielgrzymki

Jak przygotować się do pielgrzymki?
babyboom - specjalista Tipy.pl

Współczesne grupowe pielgrzymowanie to swoiste „rekolekcje w drodze”, w czasie których wierni pragną spotkać Boga, odkryć samych siebie, na nowo poukładać swoje życie. Organizowane są też motorowe, rowerowe, konne, biegowe, a nawet... na rolkach. Ta ostatnia cieszy się największym zainteresowaniem. W trakcie wędrówki spotykają kapłanów, którzy idąc, służą wsparciem duchowym i są do dyspozycji każdego, kto chce rozmawiać.
1
Dzień pielgrzyma zaczyna się o świcie

Zwykle już o godz. 7 jest msza święta, a zaraz potem trzeba ruszyć w drogę. Każdy ma ze sobą jedynie najpotrzebniejsze rzeczy, ponieważ większe bagaże jadą samochodami z obsługą techniczną. Pielgrzymi na pierwszym miejscu stawiają cele duchowe, ale równie ważne są te towarzyskie. Idzie się w grupie, jest czas na modlitwę, ale i na wspólne rozmowy, śpiewanie. Kiedy przechodzą przez wsie i miasta, witają ich mieszkańcy, którzy stoją przy drodze, by podać strudzonym łyk wody. W tych miejscowościach, w których zatrzymują się pielgrzymki, parafianie za darmo przyjmują pątników na noclegi. Wielodniowe wędrowanie to także ogromny wysiłek dla organizmu i... pęcherze na stopach. Rzecz jasna z samej natury pieszego pielgrzymowania wynikają niedogodności. Pielgrzymka ma charakter pokutno-religijny i od trudności nikt nie ucieka.
2
Niezbędnik pielgrzyma

Należy mieć dwa bagaże. Większy jedzie autem bagażowym, podręczny niesie pielgrzym, a w nim:

Dokumenty, które zawsze trzeba mieć przy sobie.

Drobną kwotę na wszelki wypadek. Także po to, by mieć na bilet powrotny do domu.

Wodę do picia.

Kurtkę przeciwdeszczową.

Krem w wysokim filtrem przeciwsłonecznym, nakrycie głowy chroniące przed słońcem i okulary przeciwsłoneczne.

Podręczną apteczkę z lekami, które na co dzień zażywamy. Każda pielgrzymka ma zabezpieczenie medyczne, ale warto mieć własne plastry czy wapno.

Naczynie – np. menażkę, w której zjemy posiłek z pielgrzymkowej kuchni polowej.
3
Jak poradzić sobie z trudami wędrówki

Ważne jest picie minimum 1,5 l płynów dziennie.

Niezbędne są wygodne buty. Część pielgrzymów używa talku, który zapobiega poceniu się stóp i obtarciom.

Podczas wędrówki pielgrzymi uskarżają się na bolesne kurcze. W tej sytuacji należy się zatrzymać i rozciągnąć mięsień.

Odpoczywając, trzeba unieść nogi do góry. Można je oprzeć o plecak, by były podparte na całej długości. W takiej pozycji robimy: okrężne ruchy stóp oraz zginanie i prostowanie w stawach skokowych. Te ćwiczenia pobudzą obieg krwi i zmniejszą obrzęki.

Wieczorem po obmyciu stóp i polaniu ich chłodną wodą, trzeba je nawilżyć kremem.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane