jakie mięso dla dziecka

Mięso dla niemowlaka - jakie i kiedy podawać?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Uważasz, że najwyższy czas wzbogacić dietę twojego maluszka o nowe produkty, w tym mięso? Nim do tego jednak dojdzie, zaczynasz się zastanawiać… Czy to prawda, że indyk jest dla niemowlęcia zdrowszy niż kurczak? Od kiedy można zacząć podawać dziecku czerwone mięso? Co robić, gdy dziecko ma anemię? Jakie mięso jest najlepszym źródłem żelaza?
1
Żaden z wymienionych wyżej gatunków drobiu nie ma przewagi nad drugim. Zarówno mięso indyka, jak i kurczaka jest chude, bogate w białko, witaminę B6 i PP oraz potas, fosfor i magnez. Jest lekkostrawne oraz zawiera niewiele cholesterolu, musi być jednak podane bez skóry.
2
Indyka i kurczaka można bez obaw zaserwować już dziecku po 5.-6. miesiącu życia. Na początek najlepiej zdecydować się na pierś kurczaka gotowaną albo duszoną w jarzynach. Drób nadaje się też na delikatne pulpeciki, klopsa lub domowy pasztet dla malucha.
3
Pod koniec 1. roku upieczona z ziołami pierś indyka z powodzeniem zastąpi kupioną w sklepie szynkę na pierwsze kanapki dla dziecka. Wadą mięsa drobiowego jest to, że ma mniej żelaza niż wołowina czy wieprzowina, dlatego je także warto stopniowo wprowadzić (w zupce) do jadłospisu niemowlęcia.
4
Mięso wołowe można podać maluszkowi po 7.-8. miesiącu, podobnie jak chude mięso wieprzowe, czyli schab, szynkę oraz polędwicę.
5
Gdy dziecko ma anemię

Najlepszym źródłem żelaza jest mięso (wołowina, cielęcina, dziczyzna), a także wątróbka, pasztet, schab pieczony czy szynka. Z kolei kwas foliowy znajduje się w zielonych warzywach liściastych, jak sałata, kapusta, szpinak. Do prawidłowego wchłaniania żelaza potrzebna jest też wita mina C, obecna w warzywach, owocach oraz sokach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bluem
28.07.2015
Synek dopiero od niedawna je mięso i ryby, jest niejadkiem i niestety nowe pokarmy muszą kilka razy wylądować w koszu zanim zechce spróbować. Niestety takie jedzenie doprowadziło do zaparć na które stosujemy dicopeg junior, nie wiem tylko jak sobie poradzić z brakiem apetytu. :(