dziecko na huśtawce

Dziecko na placu zabaw - jakie płyną z tego korzyści?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

“Piękna jest pogoda, w domu siedzieć szkoda, chodźmy na podwórko, pobawimy się!” - mówią słowa popularnej piosenki dla dzieci. To prawda, warto jak najczęściej wychodzić z dzieckiem na podwórko czy plac zabaw. Z atrakcji, które oferują naszym pociechom takie miejsca, może skorzystać już raczkujący niemowlak. Bujanie się na huśtawce albo przesypywanie piasku nie tylko sprawią maluchowi frajdę, ale również świetnie wpłyną na jego rozwój. W jaki sposób?
1
Zabawa w piaskownicy poprawia intelekt.

Gdy maluszek przesypuje piasek lub robi z niego babki, komórki w mózgu mobilizują się do pracy. Zaczynają wtedy tworzyć nowe połączenia między sobą oraz wzmacniać te, które już istnieją. Dzięki temu umysł dziecka sprawniej funkcjonuje.
2
Huśtanie na huśtawce uspokaja smyka.

Kiedy dziecko się buja, czuje się dokładnie tak jak wtedy, gdy było w łonie mamy i kołysało się w rytm jej kroków. To je uspokaja. Dodatkowo podczas huśtania się zostaje pobudzona ten ośrodek mózgu, który odpowiada za prawidłową równowagę oraz koordynację ruchową.
3
Zjeżdżanie na zjeżdżalni pozwala dziecku ćwiczyć równowagę.

Podczas zjazdu maluch uczy się tak balansować swoim ciałem, aby uniknąć upadku i miękko wylądować. W ten sposób ćwiczy równowagę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane