posiłek dla niemowlaka

Jakie ryby podawać niemowlęciu?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Jeszcze do niedawna były w diecie niemowląt zabronione z powodu ryzyka alergii. Jednak w aktualnym schemacie żywienia zmieniło się to radykalnie. Do menu zdrowego malca powinno się je wprowadzać już od 7. miesiąca, podając 1-2 razy w tygodniu zamiast mięsa. To ważne, bo ryby – zwłaszcza morskie – są skarbnicą cennych składników.
1
Zawierają m.in. długołańcuchowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3, niezbędne do prawidłowego rozwoju centralnego układu nerwowego i narządu wzroku.
2
Smyk znajdzie w nich także jod – konieczny, by miał prawidłowy metabolizm. W rybach nie brak również lekkostrawnego, wysokiej jakości białka oraz żelaza.
3
Najbardziej polecane dla dzieci są sola, łosoś (raczej dziki niż hodowlany), halibut, makrela, śledzie oraz tuńczyk. Lepiej unikać ryb z Bałtyku – w zamian zalecane są te z łowisk atlantyckich lub zimnych mórz północnych.
4
Pierwsze danie rybne w menu niemowlęcia to oczywiście ryba gotowana (do 8. miesiąca osobno, potem razem z jarzynami w zupce). Jednak już pod koniec 1. roku życia można maluszkowi przygotować rybę pieczoną w piekarniku lub też duszoną z jarzynami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane