maska karnawałowa - instrukcja

Jak zrobić maskę na bal?

RozrywkaRozrywka - specjalista Tipy.pl
maska karnawałowa - instrukcja
1 z 6
Piękną maskę stworzysz przy użyciu kawałka starych jeansów i kilku ozdób. Surowy jeans, proste szycia i organza z koralikami tworzą ciekawe pomieszanie dwóch stylów i wabią niecodziennym kontrastem. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zrobić taką fantazyjną maskę. Jeżeli masz pewne doświadczenie w szyciu nie zajmie ci to więcej niż 2 godziny.
P

* wydrukowany i wycięty wzór maski
* kawałek ciemnego jeansu, który wystarczy na maskę
* sztuczne futro lub podszewka
* fizelina
* nitka pasująca do koloru jeansu
* bladozielona nić do haftowania
* 5 cekinowych ozdób o wymiarach 3cm x 5 cm (mogą to być listki, kwiatki lub inne wzorki, byle błyszczały)
* 3 duże zielonkawe perły
* około 30 cm ciemnozielonej, przejrzystej wstążki z organzy o szerokości 5 cm
* 1,5 m szarej, mieniącej się wstążki
* 1 m przezroczystej wstążki
* około 50 cm czarnej gumki o szerokości 3mm
* maszyna do szycia
* szpilki krawieckie
* nożyczki
* igła do szycia ręcznego

1
wzór maski
Wytnij z papieru wzór maski i przyłóż ją do swojej twarzy w celu sprawdzenia czy rozmiar jest dobry dla ciebie. Rozmiar przewidziany jest na dorosłą osobę, jeżeli istnieje potrzeba zwiększ lub zmniejsz szablon.

Przypnij papierowy szablon do jeansu i wytnij z niego pasujący kawałek. To samo zrób ze sztucznym futerkiem i fizeliną pamiętając, że mają one być niewidoczne, więc muszą być nieco mniejsze niż jeans.

Fizelinę przyklej (lub przyszyj) na lewej stronie jeansu.
2
upiększanie maski
Upiększanie maski

Zieloną organze złóż w drobniutką harmonijkę i przypnij na skraju maski, tak by większość wystawała poza nią. Przypnij szpilkami, a następnie przyszyj ją starannie nitką pasującą do koloru jeansu, używaj małych jak najmniej widocznych szwów.

Szarą organze udrapuj i przypnij szpilkami na skraju jeansu. Podobnie jak zieloną organze tą także przyszyj nitką pasująca do jeansu. Pamiętaj by po przyszyciu usunąć z maski wszystkie szpilki.

3
upiększanie maski 2
Cekinowe ozdoby poukładaj na masce tak by częściowo zachodziły na szarą organzę, następnie przyszyj je starannie.

Pomiędzy ozdobami z cekinów przyszyj perełki.
4
Wykończenie maski
Wykończenie maski

Przezroczystą wstążkę przetnij na dwa równe kawałki i zszyj je po obu stronach na całej długości (najlepiej na maszynie). Między wstążki wciągnij czarną gumkę i przyszyj ją na obu końcach, tak by nie uciekała.

Wstążki wraz z gumką przypnij na lewej stronie maski, z każdej strony pozostawiając około 2,5 cm zapasu. Przymierz czy długość gumki będzie dla ciebie odpowiednia, jeśli tak przyszyj ją.
5
gotowa maska
Na lewej stronie maski przypnij futerko (lub podszewkę). Przyszyj je blado zieloną nicią, tak by szwy były wyraźnie widoczne na prawej stronie maski. Staraj się szyć w miarę równo, by maska wyglądała schludnie. Po zakończeniu pracy usuń szpilki.
Maska jest gotowa.
?

Wskazówki
* Potrzebne ozdoby i wstążki możesz niedrogo kupić w pasmanterii
* Kup fizelinę samoprzylepną, wystarczy ją przyprasować i będzie się trzymać, zaoszczędzisz czas potrzebny na przyszycie zwykłej.
* Jeżeli nie możesz kupić cekinowych ozdób lub te dostępne nie przypadły ci do gustu kup woreczek cekinów i ozdoby zrób sama.
* Polecam również przejrzeć ofertę sklepów internetowych. Często oferują one bogaty asortyment bardzo eleganckich masek za naprawdę niewielkie pieniądze (sprawdź chociażby tutaj).

Strona 1 z 6

Powiązane porady

sztuczna rana

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

...
26.09.2010
co to jest? ale brzydkie..