okład na oczy

Jakie okłady na oczy zmęczone, podrażnione lub opuchnięte?
interion - specjalista Tipy.pl

Długotrwałe czytanie, lub praca przed monitorem mogą powodować ból oczu, zaczerwienienie i niewyraźne widzenie. Na szczęście łatwo można zapobiec tym dolegliwościom. Wystarczy sięgnąć po zioła, a do jadłospisu wprowadzić pokarmy bogate w antyoksydanty i luteinę (znajdziesz ją w szpinaku, kapuście, brukselce, natce pietruszki). Pomocne okażą się również domowe okłady.

1

Rumianek działa przeciwświądowo To zioło łagodzi ból i świąd oraz działa przeciwzapalnie. Napary z niego ulżą zmęczonym oczom. Warto stosować je również w trakcie leczenia zapalenia spojówek. Zmieszaj po pół łyżki ziela świetlika i kwiatów rumianku. Mieszankę zalej 1,5 szklanki wrzącej wody, odstaw pod przykryciem na 15 minut, by napar lekko przestygł. W naparze zamocz gazik i przyłóż do oka jako kompres.

2

Chaber uśmierza ból i zmniejsza obrzęk Zmieszaj po 50 g kwiatów chabra bławatka i ziela nostrzyka żółtego, po 20 g ziela świetlika lekarskiego i koszyczków rumianku pospolitego. Czubatą łyżeczkę mieszanki zalej szklanką wrzącej wody. Zaparzaj pod przykryciem przez 15 minut. Następnie przecedź. Naparem przemywaj oczy cztery razy dziennie. Tyle samo razy rób okłady. Ciepłe zostawiaj na oczach na kwadrans.

3

Nagietek ukoi Sprawdza się przy podrażnieniach gałek ocznych i łzawieniu. Kwiat ten ma bowiem właściwości przeciwzapalne i bakteriobójcze. 20 g kwiatu nagietka i 20 g babki lancetowatej zmieszaj z 50 g kwiatu jasnoty białej, ziela świetlika lekarskiego i rumianku pospolitego. Kopiastą łyżkę ziół zalej szklanką wrzątku, zaparzaj pod przykryciem przez 15 minut. Po tym czasie odcedź. Przykładaj kompresy 3 razy dziennie po 15 minut.

4

Jedz jagody! Antocyjany mają duży wpływ na jakość naszego widzenia. Są to barwniki roślinne, które nadają warzywom oraz owocom czerwony i fioletowy kolor. Najwięcej znajdziesz ich w jagodach. Antocyjany zwalczają wolne rodniki, wspomagają regenerację rodopsyny, barwnika, który ułatwia widzenie po zmierzchu. Uszczelniają też naczynia krwionośne, co sprawia, że oko jest lepiej odżywione. Jedz jagody jak najczęściej.

Powiązane porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

lukas
25.06.2018
jak chcę zrobić sobie okłady na oczy to najlepiej z rumianku. ale zdecydowanie bardziej wolę krople. Szybciej przynoszą mi ulgę i też szybciej "naprawiają" moje oczy po ciężkim dniu.
malgo
20.05.2018
Robię sobie okłady przede wszystkim z herbaty zielonej. pomaga na oczy. ale trzeba pamiętać, że o gałkę oczną też trzeba dbać. ja regularnie zakraplam oczy kroplami, żeby nie dopuścić do wyschnięcia oka. wtedy naprawdę może boleć.
mufek
26.02.2018
okłady czasem mogą nie pomóc jak to coś alergicznego.
marena
23.08.2014
ja polecam okłady z kopru włoskiego, doskonale nadają się na zmęczone oczy, wystarczy jedynie łyżka suszonego kopru, którą wystarczy zalać wrzątkiem, po ostygnięciu zamoczcie wacik w naparze i trzymajcie na powiekach przez 15 min.