Konflikt ojca z synem - jak pomóc?

babyboom - specjalista Tipy.pl
Relacje między ojcem a nastoletnim synem naprawdę mogą być udane, a nawet przyjacielskie, jeśli czasem i ty wkroczysz do akcji. Ojciec uczy syna, na czym polega bycie mężczyzną oraz jest przykładem do naśladowania. Relacje ojca z synem mają bardzo istotny wpływ na rozwój dziecka, jak również jego relacje z otoczeniem. Ponadto silna więź z dzieckiem bardzo pozytywnie wpływa na relacje w rodzinie. Przeczytaj artykuł i sprawdź, w jaki sposób możesz pomóc mężowi polepszyć relacje z synem.
1
Dbaj o atmosferę

Jeśli wszyscy jesteście zdenerwowani, żadna rozmowa się nie uda. Dlatego pomyśl życzliwie o jednym i o drugim najważniejszym mężczyźnie swojego życia. Dostrzeż ich zalety i na jakiś czas zapomnij o wadach. Bądź dla nich miła.
2
Nie krytykuj

Rozmowę z mężem rozpocznij zachęcająco, np. „Wiesz, Jan chyba bardziej ciebie słucha niż mnie. Wiem, że jesteś dla niego autorytetem, choć tego nie okazuje”. Bo jeśli powiesz: „Kompletnie nie umiesz z nim rozmawiać”, na co możesz liczyć?
3
Pokaż im drogę

Syna też zachęcaj do rozmów z ojcem. Jeśli pyta Cię o radę albo porusza męskie sprawy, odsyłaj go do ojca. Obydwu mężczyzn namów na wspólne zajęcie: naprawę samochodu, kino. Zostaw ich samych, nie jedź z nimi. To może być początek przyjaźni.
4
Łagodź konflikty

Nie stawaj po żadnej stronie, ale też nie zaogniaj kłótni. Panowie czasem muszą trochę powalczyć: starszy, by utrzymać pozycję przywódcy, młodszy, by przećwiczyć nową rolę młodego wojownika. Nie przeszkadzaj im, ale zachowaj czujność.
5
Wspólne wyjście

Wychodźcie czasem razem, we trójkę, np. na męskie zakupy butów, sprzętu sportowego czy choćby piłki do koszykówki. Wizyta w sklepie sportowym bardzo łączy mężczyzn, znajdują wtedy wspólne tematy rozmów.
6
Trudne relacje

Naukowcy z Melbourne spytali kilkuset ojców (mających nastoletnich synów), jak im się z nimi układa. Aż 64% stwierdziło, że ich relacje są chłodne i od dawna z synami nie rozmawiają. 23% przyznało, że mają relacje poprawne, a tylko 13% wyznało, że ich syn to ich przyjaciel.

Powiązane porady

Młodzież
sexting
nastolatki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane