Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Moczowego > Jak leczyć piasek w nerkach?

Jak leczyć piasek w nerkach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rzadko odczuwasz pragnienie, pierwszą herbatę potrafisz zrobić sobie dopiero pod koniec dnia. W twoim moczu obecne są dziwne drobinki wyglądem przypominające piasek. To może być kamica szczawianowa. Jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem i wykonaj niezbędne badania. Gdy w drogach moczowych obecny jest piasek, łatwo może dojść do zakażenia wstępujacego i zapalenia nerek. Jednak nie tylko to stanowi zagrożenie dla zdrowia. Osadzanie się złogów zawsze prowadzi do kamicy nerkowej. Kamienie zaś niszczą delikatne struktury nerek, co niekiedy powoduje nawet konieczność radykalnego zabiegu chirurgicznego (a w skrajnym przypadku utraty narządu). Jak zatem powinno się leczyć piasek w nerkach?
1
Lekarz przepisze ci leki odwadniające i zwiększające ilość wydalanego moczu. Jest duża szansa, że dzięki terapii piasek zostanie usunięty z układu moczowego drogą naturalną. Zaleca się też wypijanie dużej ilości płynów, także przed pójściem spać.

Bierz również leki rozkurczające, dzięki którym szybciej pozbędziesz się piasku (np. No-Spa max).
2
Wyeliminuj z diety szpinak, szczaw, rabarbar, bogate w szczawiany. Na czas terapii ogranicz białko zwierzęce, obciążające nerki (u wegetarian nie obserwuje się kamicy). Unikaj nie tylko dużych ilości nabiału i jaj, ale również podrobów, wieprzowiny. Dopuszczalna dawka mięsa to 150 g na dobę.
3
Nie pij alkoholu. Wbrew stereotypowym sądom piwo też nie jest zalecane.

Zamiast kawy, mocnej herbaty czy coli dostarczających szczawianów popijaj wodę oraz zdrowe dla nerek herbatki ziołowe.
4
Pokrzywa to najbardziej zalecane i skuteczne ze wszystkich ziół wspomagających terapie nerek i pęcherza moczowego. Napar pokrzywy działa antybakteryjnie i łagodzi stany zapalne dróg moczowych. Duże znaczenie ma też moczopędne działanie tej rośliny.

Preparaty zawierające wyciągi z pokrzywy zaleca się również panom cierpiącym na łagodny przerost i inne schorzenia prostaty. Nie tylko chorzy mogą korzystać z dobroczynnych właściwości ziela. Częste picie naparu zwiększa przyswajanie żelaza i odmładza!
Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Jak zapobiegać powstawaniu kamieni nerkowych?
Jak zrobić herbatę ze znamion (wąsów) kukurydzy?
Jak leczyć przewlekłe zapalenie pęcherza?
Wskazówki
  • Pamiętaj o wizytach kontrolnych i badaniu ogólnym moczu. Gdyby dolegliwości nasiliły się, konieczny może być posiew na obecność bakterii i antybiogram.
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zapalenie pęcherza moczowego jest bolesną dolegliwością, którą doskonale zna większość kobiet, ponieważ to właśnie one...
Domowe sposoby na zapalenie pęcherza
Zapalenie pęcherza moczowego jest bolesną dolegliwością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt