Jak wychować dziecko bez ojca

Jak wychować dziecko bez ojca?

babyboom - specjalista Tipy.pl
2
Gdy ojciec malucha ma nowe dziecko...

Kiedy Tata zakłada nową rodzinę i pojawia się przyrodnie rodzeństwo, malec może czuć się o nie zazdrosny. Warto wcześniej go na to przygotować, by miał czas na oswojenie się z tą myślą. Nie należy przedstawiać tego faktu w negatywnym świetle, lecz jako radosną wiadomość, np. „Kochanie, będziesz miał brata, jak podrośnie możecie się razem bawić”.

Warto zawczasu porozmawiać z ojcem dziecka, jak ważne jest to, by nic się nie zmieniło w ich dotychczasowych relacjach. Dla jego dobra powinien dostawać od taty tyle samo czasu i zaangażowania, jak do tej pory.
3
Uczeń - wymaga jasnych granic

Samotne mamy często starają się usunąć z drogi swoich dzieci wszelkie przeszkody. Warto uniknąć tego błędu i nauczyć malca radzenia sobie z obowiązkami i przeciwnościami.

Ucz samodzielności. Dzieci trzymane pod kloszem często nie radzą sobie ze szkolną rzeczywistością. Dlatego postaraj się, by twój maluch był samodzielny. Unikaj wyręczania go we wszystkim i powoli, ale konsekwentnie włączaj w domowe obowiązki.

Już uczeń podstawówki może mieć swoje stałe zadania: wyrzucanie śmieci, odkurzenie mieszkania itp. Gdy pojawią się typowe szkolne problemy typu konflikt z kolegą czy jedynka z klasówki, daj dziecku szansę, by samo spróbowało naprawić sytuację. Przy tym przez cały czas umacniaj je w przekonaniu, że bardzo w nie wierzysz i że jesteś dumna z każdego, nawet najmniejszego sukcesu. To najlepsze wsparcie.

Nie traktuj pociechy jak swojego powiernika. Bywa, że osamotniona mama zaczyna się dzielić z dzieckiem swoimi kłopotami i i oczekuje od niego współczucia. Nie jest to dobry pomysł. Problemy dorosłych to zbyt wielkie obciążenie dla dziecięcej psychiki. Malec sobie z nimi nie potrafi poradzić i będzie czuł się winny, że nie udało mu się sprostać twoim oczekiwaniom.

Szukaj męskich wzorców. To istotne, gdy dziecko nie ma kontaktu z tatą, zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców! Angażuj więc dziadków, wujów i znajomych! Spędzając z nimi czas, córka dowie się, jak mieć odpowiednie relacje z mężczyznami, a syn nauczy się być mężczyzną.
« Poprzednia Strona 2 z 3

Powiązane porady

Dziecko korzysta z nocnika
Dziecko bije
dziecko kradnie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane