orzech włoski

Jak zrobić orzechówkę na żołądek?

interion - specjalista Tipy.pl
Nalewka na żołądek z zielonych orzechów: Od połowy czerwca do połowy lipca można zebrać zielone orzechy na własną, leczniczą orzechówkę. Podobno nawet, trzymając się ściśle przepisu, trudno zrobić dwa razy taką samą nalewkę – smak zmienia się zależnie od jakości składników. Orzechówka doskonale sprawdza się przy różnego rodzaju zaburzeniach trawiennych np. bólu brzucha, kolce jelitowej, uczuciu pełności.
1
Do przygotowania jej potrzebujesz 10 zielonych, niedojrzałych owoców orzecha włoskiego w łupinach. Przekrój je na połówki, zalej 0,5 litra wódki czystej 40% i 100 ml spirytusu. Moc nalewki zmniejszysz, rozcieńczając spirytus wodą.
2
Odstaw na miesiąc, następnie zlej płyn (tzw. nalew), a orzechy zasyp 100 g cukru.
3
Odstaw na 2 tyg. Gdy cukier się rozpuści, odcedź orzechy, przefiltruj sok i dodaj do nalewu. Odstaw na 6 miesięcy. By nadać jej niepowtarzalny smak, dodaj goździki lub laskę cynamonu.
4
Kuracja: W razie zgagi, bólu brzucha lub niestrawności, pij po jedzeniu mały kieliszek (20 ml) orzechówki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Beton
02.07.2018
Ja dziś robiłem zobaczę, co będzie u mnie po 2 tyg., dam znać:)
Bas
01.07.2018
Witam,
zrobiłam wg przepisu orzechówkę, ale po kilku dniach wódka w zalanych orzechach zrobiła się czarna. Co prawda orzechy zalane są dopiero drugi tydzień, ale mam obawy, czy wszystko jest wykonane prawidłowo. O ile pamiętam (dawno nie robiłam orzechówki ), to ona miała kolor brązowy, a nie czarny. I co z tym?