omlet hiszpański

Jak zrobić omlet hiszpański?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Omlet hiszpański zawiera obowiązkowo ziemniaki oraz pomidory i paprykę, czyli warzywa bogate w witaminę C. Doskonała kompozycja składników sprawia, że trudno mu się oprzeć. Jest bardzo puszysty i aromatyczny, z pewnością zachwyci niejedną osobę. Prosty i niezwykle szybki w przygotowaniu stanowi wspaniały początek dnia. Zapraszam do zapoznania się z przepisem na wyśmienity, hiszpański omlet. Z podanego przepisu wyjdą dwie porcje.
P

* pół łyżki oliwy z oliwek
* 1 mała cebula drobno posiekana
* 1 zgnieciony ząbek czosnku
* pół zielonej papryki drobno posiekanej
* pół pomidora drobno posiekanego
* czerwona papryka posiekana
* 1 mały ziemniak ugotowany i pokrojony w plasterki
* szczypta soli
* 2-3 duże jajka ubite na luźną pianę

1
Rozgrzej oliwę na patelni na średnim ogniu. Dodaj czosnek i cebulę. Smaż do czasu aż się zrumienią. Dodaj zieloną i czerwoną paprykę oraz pomidora. Duś około 3 minuty. Dodaj ziemniaki i posól.
2
Gotuj pod przykryciem, często mieszając, aż warzywa zrobią się miękkie (ok 10 min). Jeśli warzywa zaczną przywierać do dna dodaj odrobinę wody.
3
Dodaj jajka. Całość przykryj. Od czasu do czasu podważaj całość dookoła drewnianą łyżką, aby płynna część masy spłynęła na dno. Smaż do chwili aż środek omletu będzie ścięty ale nadal wilgotny (ok 3 min).
?

Wskazówki
* Tradycyjny omlet hiszpański tzw tortilla espaniola, podaje się rozłożony i pokryty mieszanką ziemniaków i cebuli.
* Hiszpański omlet można robić również z innymi składnikami np. z cukinią i szynką, marynowanymi karczochami i oliwkami itp.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane