pocenie się stóp

Jak leczyć nadmierną potliwość stóp?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
pocenie się stóp
1 z 12
W każdej stopie istnieje ponad 250 000 gruczołów potowych (3 000 na centymetr kwadratowy), które są w stanie wyprodukować jedną czwartą litra potu dziennie. Osoby cierpiące na nadmierną potliwość są narażone w większym stopniu na grzybicę, stany zapalne czy pękanie naskórka stóp. Jeśli masz ciągle mokro w butach, a skarpetki nadają się do wyciśnięcia przeczytaj jak radzić sobie z nadmierną potliwością stóp.
1
mydło
Mydło antybakteryjne

Myj nogi co najmniej raz lub dwa razy dziennie. Do mycia używaj dobrego mydła antybakteryjnego. Nie pozwól rozwijać się mikroorganizmom w wilgotnych miejscach między palcami i wycieraj nogi zawsze do sucha - po wytarciu możesz chwilkę podsuszyć je suszarką.

2
antyperspirant
Antyperspirant

Po kąpieli i wysuszeniu stóp, zastosuj antyperspirant do stóp w sprayu lub w proszku. Możesz używać zwykłych antyperspirantów w sprayu jakich używa się pod pachy, jednak nie są one tak silne, jak antyperspiranty do stóp. Jeśli to możliwe, używaj specjalnych preparatów do stóp zawierających talk. Antyperspiranty do stóp kupisz w aptekach lub w internecie (zobacz tutaj).

3
sandały
Pozwól swoim stopom oddychać.

Jeśli nosisz buty pełne, wybieraj tylko te zrobione z naturalnych i oddychających materiałów. Jest to skóra, wełna, tkanina itp. Jeśli pozwala na to pogoda, noś buty otwarte, np. sandały.

4
skarpety bawełniane
Używaj oddychających skarpetek.

Zmieniaj je przynajmniej raz w środku dnia. Co pewien czas upewniaj się, że twoje skarpetki są suche. Jeśli nie, zmień je. Najlepsze są skarpetki bawełniane lub z dodatkiem włókien bambusowych. Pozwalają one skórze oddychać, jednocześnie wchłaniając gromadzącą się na jej powierzchni wilgoć. Takie skarpetki w połączeniu z obuwiem z przewiewnych materiałów to najprostszy sposób na zmniejszenie objawów nadpotliwości stóp.

5
torebki herbaty
Herbata na spocone stopy

Zaparz 2 torebki czarnej herbaty w litrze wody. Może to być herbata z kofeiną lub bez. Obie zawierają istotne garbniki. Zaparzaj ją dłużej, niż normalnie - około 15 minut. Powinna być czarna. Jeśli jest za słaba, dodaj kolejną torebkę herbaty. Roztwór rozcieńcz 2 litrami zimnej wody. Będzie to odpowiednia ilość wody oraz odpowiednia temperatura do moczenia stóp.

Stopy mocz codziennie przez około 30 minut. Zabieg ten powtarzaj przez tydzień. Gdy stopy zaczną się mniej pocić, ogranicz ilość zabiegów do dwóch w tygodniu. Po zabiegu umyj nogi mydłem i pumeksem, aby zlikwidować plamy z herbaty.

6
soda oczyszczona
Soda na pocące się stopy

Codziennie mocz nogi w sodzie. Soda zabija bakterie i zapobiega ich dalszemu rozwojowi.

7
chodzenie po rosie
Na bosaka po rosie

Chodzenie na bosaka po porannej rosie jest starym, sprawdzonym ludowym sposobem na pocenie się stóp. O świcie należy wyjść boso na łąkę (lub do parku miejskiego na trawnik). Należy spacerować na bosaka przez około 20 minut, powtarzając tę czynność przez kilka dni.

8
imbir
Imbir i rzodkiewka

Korzeń imbiru znany jest już od dawna jako remedium na wiele schorzeń od nudności po niestrawność. Jednak czy wiesz, że imbir pomaga również w leczeniu nadmiernej potliwości stóp? Zmiel korzeń imbiru i wmasuj go w stopy. Pomoże on pozbyć się toksyn oraz usunie bakterie. Jedynym minusem jest konieczność stosowania imbiru codziennie przez dłuższy okres czasu. Jeśli nie masz imbiru, sok z rzodkiewki jest również znanym naturalnym dezodorantem.

9
siarczan magnezu
Siarczan magnezu

Do gorącej wody dodaj kilka łyżek siarczanu magnezu. Codziennie wieczorem mocz nogi przez co najmniej 30 minut. Roztworem z siarczanem magnezu można leczyć również potliwość dłoni oraz innych części ciała.

10
ałun
Ałun

Rano, przed założeniem skarpetek nasyp do nich odrobinę ałunu w proszku. Ałunem posyp również stopy. Dzięki temu zabiegowi, twoje stopy powinny być suche przez większość dnia. Ałun blokuje pory dzięki czemu możemy uniknąć nadmiernego pocenia.

11
sucha stopa
Kwas borowy

30-50g kwasu borowego nasyp do bawełnianych skarpet. Załóż skarpetki i nie zdejmuj ich przez 48 do 72 godzin (tak, to minus tego sposobu). Po tym czasie zdejmij skarpetki i umyj dokładnie nogi za pomocą mydła i ciepłej wody.

Jeśli nie wyobrażasz sobie noszenia skarpetek przez 3 dni polecam moczenie nóg w roztworze kwasu borowego. Jedną saszetkę wrzuć do miski z ciepłą wodą. Mocz stopy codziennie przez 7 dni, przez około 15-20 minut. Zabiegi powtarzaj co pół roku.

Kwas borowy jest również świetnym sposobem na nieprzyjemny zapach stóp (po umyciu stóp należy posypać stopy kwasem borowym).

?

Wskazówki
* Niektóre źródła donoszą, że wyraźne zmniejszenie nadmiernej potliwości stóp i dłoni można osiągnąć dzięki zabiegom jonoforezy. Zabiegom takim można poddać się w gabinetach fizjoterapii lub zakupić specjalne urządzenie, które umożliwi wykonywanie jonoforezy w domowych warunkach. Szukaj go w sklepach medycznych lub w internecie (np. tutaj).

Strona 1 z 12

Powiązane porady

leczenie czyraków
grzybica jamy ustnej
gronkowiec

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

rambo
22.12.2014
na takie przepadłości najlepiej kilka krotnie w tygodniu wymoczyć nogi w moczu --------- efekt murowany a grzybica również zniknie ...
werkos
24.06.2014
Za jak długo były widoczne u ciebie wyniki i na ilę zmniejszył się twój problem
renata84
24.06.2014
Wpisz komentarz
renata84
05.06.2014
A próbowaliście stosować jonoforezę.Ja doczytałam się na jonoforeza nadmierne pocenie.Jestem bardzo zachwycona bo w krótkim czasie mój potliwy problem rąk i stóp naraz skończył.Rewelacja
Paweł
26.06.2013
Proponuje łatwy sposób na pocenie się stóp- wkładki Peditrans
Karol
24.06.2013
Witam, ja polecam wkładki Peditrans! To kwas borowy od wieków stosowany i skuteczny , zamknięty metodą mikrokapsułkowania w emulsji żywicznej! Ulatnia się pod wpływem ciepła stopy! Polecam
sey
19.08.2012
[quote=ula]Ja dzisiaj sprubuję moczenie stóp w czarnej cherbacie:)[/quote]
==================================== Ja bym Ci radził owinąć Twoje stopy na noc słownikiem ortograficznym.
annqq
08.05.2012
hej, oczywiście pielęgnację stóp trzeba zacząć od codziennego mycia ciepłą woda i mydłem antybakteryjnym. na nadpotliwość stóp radziłabym także kąpiele w solach prosto znad Morza Martwego. A po nich stosowanie dezodorantów do stóp, http://www.nona-polska.pl/sklep/dezodoranty/dezodorant-dla-mezczyzn-lord/
alexandra
04.04.2012
Witam wszystkich:)
Ja niestety mam ten problem również,mokre stopy,w butach czy bez.(i niestety nie pomagaja zadne zabiegi)
Pracuje za granica,moja praca wiąże sie ze stresem,i co dziwne jak jestem w pl to nie mam takiego problemu ze stopami.(
Uważam ze duży wpływ właśnie ma stres,na reakcje naszego organizmu.Pozdrawiam
she
19.03.2012
Witam,
żadne środki nie pomogły mi na nieprzyjemny zapach stóp, tylko go osłabiły.
Miałam z tym naprawdę poważy problem.
Przebadałam się i okazało się ze miałam grzybice we krwi więc środki zewnętrzne dlatego mi nie pomagały.
Jeśli chcecie wiedzieć czy nie macie tego samego problemu poszukajcie klinik które zajmują się badaniem krwi. U normalnego lekarza nie dowiecie się o tym, u dermatologa też nie. Ja aktualnie poddałam się leczeniu. Ale już teraz mogę wam zdradzić, że największy wpływ na problem z moimi stopami miało branie krzemu. Po dwóch tygodniach zauważyłam efekty. kupujcie go w sklepach zielarskich. krzem znajduje sie przede wszystkim w srzypie polnym. pozdrawiam, i życze powodzenia