kompletowanie wyprawki

Co powinna zawierać wyprawka dla noworodka?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Ciąża mija bardzo szybko – zanim się obejrzysz, twój smyk będzie już na świecie. Dlatego lepiej nie odkładaj kompletowania wyprawki na ostatnią chwilę. Jeśli będziesz miała wystarczająco dużo czasu, zdążysz porównać ceny droższych rzeczy: wózków i łóżeczek. Zanim jednak wybierzesz się do sklepu albo zaczniesz przeczesywać sieć, popytaj znajome mamy, czy nie mają niepotrzebnych ubranek. Może będą chciały się nimi podzielić. Nie obawiaj się przy tym, że śpioszki, body czy pajacyki będą w złym stanie. Noworodki rosną bardzo szybko, więc rzeczy po nich nie mają kiedy się zużyć. Przy zakupach bierz pod uwagę jakość akcesoriów. Czasami lepiej jest zapłacić nieco więcej niż po kilku dniach wyrzucać coś albo naprawiać. A jeśli nie jesteś pewna, czy np. model wózka, który sobie upatrzyłaś, jest praktyczny i bezawaryjny, poszukaj opinii na jego temat na forach internetowych. My podpowiadamy, jakie rzeczy i akcesoria powinnaś skompletować przed narodzinami smyka.
1
Przewijanie niemowlaka

Noworodkowi pieluszkę trzeba zmieniać często, nawet co dwie godziny, bo jego skóra jest bardzo delikatna. Dzięki temu unikniesz odparzeń.

To ci będzie potrzebne:
- pieluszki jednorazowe lub wielokrotnego użytku
- przewijak
- ceratka lub jednorazowe podkłady na przewijak
- krem przeciwko odparzeniom
- chusteczki nawilżane

Warto wiedzieć:
Przewijak musi być stabilny, bo już kilkumiesięczne niemowlę wierci się przy zmianie pieluszki (z tego właśnie względu przewijanie go np. na kanapie jest niewygodne).
Jeżeli zdecydujesz się na jednorazowe pieluchy, możesz wypróbować te, które mają specjalne wycięcie na kikut pępowinowy noworodka.
2
Akcesoria kąpielowe

Wanienka i łagodne kosmetyki to podstawa, jeśli chodzi o kąpiel malca, ale gdy znajdziecie się już w domu, przyda się również kilka innych rzeczy.

To ci będzie potrzebne:
- wanienka
- stelaż do wanienki
- termometr do wody
- ręczniki z kapturkiem (2-3 szt.)
- kosmetyki (szampon, żel do mycia, krem do twarzy i ciała, oliwka)
- sól fizjologiczna do mycia oczu smyka
- nożyczki do paznokci dla dzieci
- szczoteczka do włosów

Warto wiedzieć:
Przydatnym dodatkiem jest stelaż, na którym rozstawia się wanienkę. Pozwala oszczędzić kręgosłup rodziców i ułatwia umycie dziecka. Najlepiej kupić go w sklepie stacjonarnym, gdzie można sprawdzić, czy jest solidny.
3
Akcesoria do karmienia

Podając swojemu dziecku pierś lub butelkę, zapewnij mu maksymalny komfort. Będzie wtedy chętnie jadło, a co za tym idzie, dobrze się rozwijało.

To ci będzie potrzebne:
- butelki (4 szt.)
- laktator
- pieluszki tetrowe (10 szt.)
- poduszka do karmienia
- smoczki (4 szt.)
- usztywniany rożek
- śliniaki (5 szt.)

Warto wiedzieć:
Na początku wystarczą ci 4 butelki: dwie o pojemności 150 ml oraz dwie po 250 ml. Nie kupuj też od razu zbyt wielu smoczków, bo nie wiadomo, jakie twój maluch zaakceptuje (silikonowe są twardsze niż lateksowe).
Poza tym zwróć uwagę, czy smoczek ma anatomiczny kształt i wybierz produkt odpowiedni do wieku niemowlęcia, z właściwą liczbą dziurek. Informację znajdziesz na opakowaniu.
4
Spacer i podróż

Wózek powinien być wygodny i bezpieczny – ze względu na malucha oraz funkcjonalny – z uwagi na ciebie. Dobrze, żeby miał na dole pojemny kosz.

To ci będzie potrzebne:
- wózek z gondolą
- kocyk
- fotelik samochodowy
- opakowanie termoizolacyjne na butelkę
- osłona chroniąca przed deszczem i wiatrem

Warto wiedzieć:
Kupując wózek, zastanów się, w jakim terenie będziesz go najczęściej wykorzystywać.
Inny sprawdzi się w mieście, a zupełnie inny, gdy zamierzasz np. często spacerować po lesie.
Jeśli chodzi o fotelik samochodowy, przede wszystkim musi być bezpieczny. Dlatego raczej nie kupuj go przez internet, bo nie będziesz miała pewności, że nie jest w żaden sposób uszkodzony.
5
Do sypialni malca

Sen jest bardzo ważny dla szkraba, bo podczas nocnego odpoczynku i drzemki regeneruje siły i rośnie. Postaraj się więc, by miał odpowiednie warunki do wypoczynku.

To ci będzie potrzebne:
- łóżeczko
- materacyk
- rożek (3 szt.)
- kocyk
- prześcieradła z gumką (4 szt.)
- pościel (2 kpl.)
- podkład pod prześcieradło (2 szt.)
- ochraniacz do łóżeczka
- otulaczek

Warto wiedzieć:
Łóżko, najlepiej o wymiarach 60 x 120 cm, powinno mieć regulowaną wysokość materacyka oraz wyjmowane szczebelki. Praktycznym rozwiązaniem jest łóżeczko z wysuwaną dolną szufladą – pozwala to zaoszczędzić miejsce.
6
Ubranka dla maleństwa

Kupując ciuszki dla noworodka, bierz pod uwagę ich jakość. Najlepiej, żeby były zrobione z bawełny, która nie drażni wrażliwej skóry niemowlęcia.

To ci będzie potrzebne:
- body (5 szt.)
- śpioszki (5 szt.)
- kaftaniki (5 szt.)
- pajacyki (3 szt.)
- sweterki (2 szt.)
- skarpetki (5 par)
- rękawiczki „niedrapki” (2 pary)
- czapeczka (2 szt.)
- kombinezon

Warto wiedzieć:
Noworodki bardzo szybko rosną, dlatego nie ma sensu kupować zbyt wielu rzeczy w rozmiarze 56, bo wystarczą na krótko. Takie są niezbędne na samym początku, ale szybko sięgniesz po te o rozmiar większe (62). Unikaj guziczków, są niewygodne.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane