bimber

Jak zrobić bimber?

Kostek9Kostek9 - specjalista Tipy.pl
Bimber to potoczna nazwa alkoholu wyrabianego w zaciszu własnego domostwa. Może być on produkowany przez każdego z was. Nie wymaga to specjalnych umiejętności, a jego wytwarzanie wbrew pozorom jest bardzo łatwe. Stosuj się do poniższych wskazówek i sam wyprodukuj bimber, którym będziesz mógł poczęstować odwiedzających cię gości.
P

* Mąka kukurydziana
* Drożdże
* Woda
* Cukier
* Węgiel drzewny
* Garnki
* Szybkowar
* Miedziane rurki
* Węgiel drzewny

1
Zbierz składniki niezbędne do przygotowania bimbru. Będziesz potrzebować 3,7 kg mąki kukurydzianej, 15 kg cukru, 5,7 dag drożdży i ok. 126 litrów wody. Dodatkowo przygotuj węgiel drzewny, który będzie niezbędny w końcowym etapie produkcji.
2
Przygotuj niezbędne urządzenia. Będziesz potrzebować kilku dużych garnków, duży szybkowar i miedziane rurki.
3
W dużym garnku zagotuj wodę.
4
Dodaj wodę do przygotowanej mąki kukurydzianej. Mieszanka, która powstanie nazywana jest popularnie zacierem.
5
Ochłodź nieco zacier, do momentu aż będzie ciepły w dotyku.
6
Do jeszcze ciepłego zacieru dodaj cukier i drożdże.
7
Odstaw zacier na bok i pozostaw do wyrośnięcia przez 4 do 5 dni. Zacier jest gotowy, gdy na jego powierzchni nie widać już pęcherzyków. Na tym etapie zacier znany jest jako kwaśny zacier lub po prostu piwo.
8
Umieść zacier w szybkowarze i ostrożnie podgrzej go do temperatury około 65 ºC. W temperaturze tej alkohol zawarty w mieszaninie, zaczyna unosić się na powierzchni.
9
Użyj miedzianych rurek, przechodzących przez pojemnik z zimną wodą, do przechwycenia odparowanego alkoholu do odrębnego naczynia który przechodząc przez zimne rurki skrapla się, tworząc bimber. Jeśli opary alkoholu przejdą przez zimne miedziane rurki, wówczas następuje ich skroplenie i powstaje ciecz, którą nazywa się właśnie bimbrem.
10
Przefiltruj bimber przez węgiel drzewny, aby nadawał się on do spożycia.
?

Wskazówki
* Podczas gotowania zacieru dobrze uszczelnij pokrywkę.
* Miedziana rurka służąca do odparowywania alkoholu powinna mieć średnicę od 2 – 3 cm.
* Wszystkie czynności wykonuj bardzo ostrożnie. Podczas niewłaściwej destylacji mogą wystąpić nudności, spowodowane nagromadzeniem oparów bimbru.

Powiązane porady

wino ze śliwek
domowy wyrób wina
wino śliwkowe domowej roboty

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

alibaba
19.08.2015
Watpie żeby 5,7 dag drozdzy wystarczylo skoro 1 kostka drozdzy ma 10 dag
Bim&Beer
29.06.2015
Podobno trzeba odlać początkową frakcję, tzw. przedgon, zawierający metanol i inne trujące składniki. Warto skorzystać z porządnych źródeł informacji, aby nic się nikomu nie stało.
alkoholik
12.03.2014
Ja mam pytanie. Jak utrzymać temperaturę 75- 80 C przy podgrzewaniu? Jest potrzebny do tego jakiś specjalny sprzęt? Jaki ?
Ewelina82
28.01.2013
Wiadomo nie od dziś, że popularnym bimbrem można się także nieźle zatruć, aby wszystko zrobić jak należy, warto podeprzeć się dobrą książką. Polecam książkę K. Jarosza i J. Jarocińskiego, Gorzelnictwo i drożdżwonictwo - podręcznik dla technikum, Warszawa 1994.
mario
07.10.2012
w stanie wojennym zasłuchałem rozmowę dwóch jegomości w trolejbusie na temat receptur,przechwalali się,na to wtrącił się trzeci,nie mędrkujcie tylko róbcie na grunwald,zaciekawieni pytają ,co to?gość na to ,wiecie kiedy była bitwa pod Grunwaldem ? i... podpowiedziałem,1410,ale i ja więcej nie rozumiałem,więc gość ściszonym głosem wyjaśnił :1 kg cukru,4 litry wody,10 dkg drożdży,próbowałem kiedyś i faktycznie działa,reszta to szczegóły, i niech ktoś powie że nie warto uczyć się historii,haha!!!!
FERDO
22.11.2011
a gdzie ty widzisz te 150 stopni? na oczy ci chyba cos padlo bo ja widze 65
LOl
19.02.2011
Kto to pisał? 150 stopni? alkohol etylowy wrze w 80 stopniach, tak skropli nam się woda i nici z całego nastawu!