Domowe sposoby na kamicę nerkową

interion - specjalista Tipy.pl
Kamica może nie dawać objawów/123RF/PICSEL
1 z 6
Kamień lub kamienie znajdujące się w nerkach mogą nie dawać żadnych objawów przez lata. W tym czasie powoli rosną, zajmując coraz większą część nerki. To zaś może powodować tępy ból pleców, który często mylnie łączymy z kręgosłupem. Charakterystycznym objawem kamicy jest parcie na mocz, bóle schodzące w dół brzucha aż do krocza oraz ataki kolki nerkowej. Pojawiają się one, gdy kamień przemieści się z nerki do moczowodu. Pamiętaj, przy kamicy konieczny jest kontakt z lekarzem. On ustali sposób kuracji. Natomiast domowe sposoby wspomogą leczenie.
1
Krwawnik /123RF/PICSEL
Krwawnik

W przypadku kamicy szczawianowo-wapniowej zmieszaj po 20 g kwiatu krwawnika, ziela glistnika i 120 g ziela rdestu ptasiego. Wsyp do garnka 3 łyżki stołowe mieszanki i zalej 3 szklankami zimnej wody. Po 10 godzinach zagotuj, przecedź i popijaj póki jest ciepłe.
2
Fiołek /123RF/PICSEL
Fiołek trójbarwny

W kamicy fosforanowo-węglowej pomoże mieszanka z ziela fiołka trójbarwnego, kwiatu wrzosu i liści mącznicy lekarskiej. Zmieszaj je w równych proporcjach. Zalej szklanką wody, gotuj 2 minuty, przecedź i pij ciepłe.
3
Korzeń pietruszki /123RF/PICSEL
Korzeń pietruszki

Gdy cierpisz na skąpomocz lub kamicę moczową, zalej litrem wrzątku 25 g korzenia pietruszki. Gotuj przez 3 minuty. Odstaw i zaparzaj pod przykryciem przez 15 min. Pij przed posiłkami 3 razy dziennie po 1/3 szklanki.
4
Pomoże żółtko jajka /123RF/PICSEL
Jajko z koniakiem

Masz piasek w nerkach? Do kubka wbij żółtko, wsyp łyżeczkę cukru. Ucieraj, dodając po łyżeczce koniaku i soku z cytryny. Na koniec stopniowo dolewaj 150 ml oliwy z oliwek. Pij powoli małymi łykami nawet przez 30 minut. Po tym ułóż się na prawym boku i tak pozostań godzinę.
5
Ziemniaki /123RF/PICSEL
Odwar z ziemniaków

Umyj dokładnie ziemniaki. Obierz je ze skórki. Obierzyny zalej litrem wody i gotuj bez soli. Powstały odwar pij na ciepło dwa razy dziennie przed posiłkami przez trzy tygodnie.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane