mrożone owoce

Jak mrozić owoce?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Sezon na pyszne owoce w pełni! Jabłka, gruszki, śliwki czy maliny tylko czekają, by po nie sięgnąć. Już teraz jednak należy pomyśleć o tym, jak te nasze zbiory przechowywać przez zimę. Aby cieszyć się ich niezmienionym smakiem, warto je zamrozić. Sprawdź, jak to zrobić najlepiej. Wygląd i stan owoców, sposób ich zamrażania, temperatura czy okres przechowywania to tylko niektóre rzeczy, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę, zabierając się za gromadzenie zbiorów w zamrażarce.
1
Ważne zasady mrożenia produktów

Mroź owoce dojrzałe i nieuszkodzone. Muszą być czyste i suche. Liczy się czas. Im szybciej zamrożą się smakołyki, tym lepiej. Przy powolnym zamrażaniu powstają duże kryształki lodu rozrywające tkanki owoców.

To powoduje wyciekanie soku podczas rozmrażania. Dlatego najlepiej mrozić małe porcje w jak najniższej temperaturze (-18 st. lub mniej). To ułatwia równomierne zamarzanie i rozmrażanie owoców. Przechowuj je w zamrażalniku do 12 miesięcy. W tym czasie nie stracą swoich walorów odżywczych i smakowych.
2
Pełne witamin apetyczne musy

Owoce przed zamrożeniem można zmiksować w blenderze (lub przetrzeć przez sitko). Mus słodzi się nieco cukrem (ale niekoniecznie) i przelewa do czystych, suchych słoiczków (nie do pełna!). Zakręcone można schować do zamrażarki. Mus należy rozmrażać w lodówce, w zamkniętym słoiku. Po otwarciu można trzymać go w lodówce przez kilka dni.
3
Drobne – w całości, większe – w kawałkach

Przed zamrożeniem owoce oczyszczamy i osuszamy. Z wiśni oraz śliwek warto usunąć pestki. Z brzoskwiń i nektarynek dodatkowo ściągamy skórkę. Drobne owoce (np. jagody, maliny, porzeczki) mrozimy rozsypane luzem na tackach, wówczas zachowują kształt i nie są posklejane.

Gdy stwardnieją, przesypujemy je do pojemników i szczelnie zamyka. Jabłka i gruszki blanszujemy. Obrane, oczyszczone, pokrojone na kawałki wrzucamy na minutę do wrzątku z dodatkiem soku z cytryny. Następnie przelewamy je zimną wodą, osuszamy i dopiero mrozimy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane