rozmowa skype przez telewizor

Jak rozmawiać przez Skype na telewizorze?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Masz rodzinę w innym mieście lub za granicą? W każdej chwili możecie pogadać i zobaczyć się na ekranie... telewizora! Bez opłat! Popularną usługą do wideorozmów na telewizorze i innych urządzeniach jest Skype. Mimo odległości pozwala utrzymywać bliski kontakt z rodziną i znajomymi – dziadkowie obserwują, jak rosną wnuki, dzieci widzą, w jakiej formie są rodzice itd. Połączenia między użytkownikami Skype’a są darmowe, nieważne, gdzie się znajdują. Usługa ta pozwala też tanio telefonować na numery domowe i komórki na całym świecie.
1
Skype w TV – co jest potrzebne?

Przede wszystkim Internet, do którego podłączysz telewizor. Jeśli masz Smart TV znanej marki, będzie obsługiwać Skype'a. Ale potrzebna jest jeszcze kamerka TV. Czasem jest wbudowana w telewizor, częściej trzeba ją dokupić za 260- -400 zł, i to konkretny model wskazany przez producenta TV.

Nie może to być kamerka internetowa jak do laptopa. Jeśli masz telewizor bez obsługi Skype'a, w sprzedaży są uniwersalne kamerki, które to potrafią. Wpina się je do wejścia HDMI w TV i podłącza do internetu.

Wybór jest skromny: tellyHD za 1071 zł, Logitech TV Cam HD za ok. 750 zł. Inne rozwiązanie to np. odtwarzacz Blu-ray Philipsa z obsługą Skype'a, do którego trzeba dokupić odpowiednią kamerkę TV.
2
Musisz założyć konto w Skype

Jest darmowe. Tworzysz w nim listę kontaktów, umieszczając na niej znanych Ci użytkowników Skype'a oraz numery telefonów innych osób. Jak zacząć rozmowę Na ekranie telewizora za pomocą pilota do Smart TV albo uniwersalnej kamerki wybierasz Skype.

Logujesz się do swojego konta (możesz też teraz je założyć), wyszukujesz z listy kontaktów osobę i wybierasz, czy chcesz nawiązać rozmowę wideo, czy połączenie telefoniczne. W trakcie rozmowy możesz wyłączać i włączać kamerkę lub mikrofon, wskazując właściwą ikonkę. Użytkownik Skype’a, z którym się łączysz, może korzystać z dowolnego sprzętu, np. komputera, niekoniecznie z TV!

Za pogawędki z nim nic nie płacisz, ale telefonowanie na numer stacjonarny lub komórkowy jest możliwe, jeśli masz na koncie Skype choć kilka złotych. Jeśli chcesz dzwonić na numer, którego nie masz jeszcze w kontaktach, wpiszesz go z wyświetlonej na TV klawiatury. Uwaga – za pomocą Skype’a nie zadzwonisz na numery alarmowe.
3
Kiedy i ile płacisz?

ZA DARMO rozmawiasz z innymi użytkownikami Skype'a – używając np. telewizora, komputera, tabletu lub smartfona.

PŁACISZ GROSZE, gdy przez Skype'a dzwonisz np. z TV czy tabletu na telefony stacjonarne i komórki. Opłaty pobierane są z Twojego konta Skype'a.

Zasilasz je przez: – doładowanie w miarę potrzeb; wtedy rozmowa np. z Polski do Stanów kosztuje 8 gr za minutę i 15 gr za zestawienie połączenia. - abonament; np. 16,09 zł za 400 min do zużycia w ciągu miesiąca, koszt połączenia do USA to 4 gr za minutę rozmowy.
4
Skype na każdym sprzęcie

NA KOMPUTERZE
Do połączeń głosowych na komputerze (stacjonarnym, laptopie, z Windows lub Mac OS X) niezbędne są głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne), do rozmów wideo – kamerka internetowa (ok. 50 zł).

NA TABLECIE LUB SMARTFONIE
Urządzenia te mają wbudowane przednią kamerkę, mikrofon i minigłośniczek, więc są gotowe do rozmów wideo. Trzeba tylko zainstalować darmową aplikację Skype. Jest dostępna na tablety z Windows 8, Androidem i iPada oraz smartfony z Windows Phone, Androidem oraz iPhone'a, Nokię X i BlackBerry.

NA KONSOLACH
Skype uruchomisz na przenośnej konsoli PlayStation Vita, a także stacjonarnej Xbox One – tu potrzebny jest też kontroler Kinect.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Jurek
25.09.2017
TV + Komp + kamerka + ( ew. dobry głośnik-mikrofon do telekonferencji np na Bluetooth )
1. TV z kompem podłączamy np przez HDMI.
2. Kamera internetowa podłączona do kompa i ustawiona na TV
3. Opcjonalny głośnik sparowany z kompem.
Trzeba ustawić obraz z kompa, a dźwięk/mikro z głośnika.
lisek
16.03.2017
po 10 czerwca 2016r wszystkie porady z łatwym podłączeniem skype na telewizorze można sobie wsadzić w d... po prostu czuję się oszukany!!!