roślina doniczkowa w oknie

Jak nawadniać rośliny podczas urlopu?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami pięknych roślin doniczkowych. Pieczołowicie dbamy o nie, jednak tuż przed wyjazdem pojawia się problem… Co zrobić, aby podczas naszego wypoczynku kwiaty nie uschły? Oczywiście można przekazać doniczki komuś z rodziny lub po prostu zostawić klucze zaufanej osobie. Nie każdy jednak ma taką możliwość. Bez obaw, są na to inne sposoby! Zobacz jak mogą podlewać się... same.
1
Odwrócona butelka

To najprostszy sposób na zapewnienie roślinom stałego dostępu do wody. Sprawdzi się w czasie urlopu i gdy masz tendencję do zalewania lub zasuszania roślin. Wystarczy plastikową butelkę napełnić wodą i wetknąć szyjkę w ziemię. Niektóre kwiaty lubią mniej wilgoci. Wtedy zrób dziurkę w nakrętce, zakręć butelkę i umieść w ziemi. Woda będzie wolniej sączyć się do podłoża.

Rozmiar butelki dopasuj do wielkości doniczki. Do dużych doniczek użyj butelek litrowych, do małych o pojemności 250 ml. W bardzo dużych pojemnikach np. skrzynkach balkonowych możesz umieścić kilka butelek.
2
Taca i kamyczki

Ta metoda jest szczególnie polecana do kwiatów, które lubią dużo wilgoci w powietrzu. Na dno tacy lub płaskiego plastikowego pojemnika wsyp keramzyt lub żwirek. Na kamykach poustawiaj doniczki z kwiatami. Wlej wodę, powinna zakrywać kamyki, ale doniczki nie mogą być w niej zanurzone.

Między doniczkami zostaw małe odstępy, co ułatwi równomierne parowanie wody. Odstaw doniczki od okna, na które mocno operuje słońce np. z południową wystawą. Postaw je w jasnym, ale niezbyt nasłonecznionym miejscu np. na parapecie zachodniego lub wschodniego okna, woda będzie wolniej parować i wystarczy roślinkom na dłużej.
3
Nawilżająca mata

Gdy wybierasz się na dłuższy urlop, a zapowiadane są upały, potrzebujesz bardziej radykalnych rozwiązań. Zwilż nową szmatę do podłogi (jest bardzo chłonna). Część tkaniny włóż do zlewu i zalej wodą, część rozłóż na blacie kuchennym i poustawiaj na niej wszystkie kwiaty. Pod szmatką rozłóż na blacie foliowy worek np. na śmieci. Folia ochroni blat i będzie dłużej utrzymywała wilgoć.
4
Automatyczna konewka

Pod twoją nieobecność pomoże ci sprytnie użyta konewka i sznurek. Jeden koniec łatwo nasiąkającego sznura np. bawełnianego włóż do ziemi w doniczce. Drugi koniec zanurz w konewce z wodą ustawioną wyżej niż doniczka. Woda będzie wolno przesiąkać do podłoża. Tak zabezpieczysz kilka kwiatów.

Jeśli nie masz pod ręką sznura, potnij na paseczki starą ściereczkę. Aby woda wolniej parowała, sznury warto owinąć na całej długości folią.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane