porządki w kuchni

Higiena w kuchni - jak o nią dbać?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Wilgoć jest największym wrogiem higieny w kuchni. Zwłaszcza, jeśli chodzi o ręczniki i ścierki kuchenne. We włóknach takiej zawilgoconej tkaniny mogą się rozwijać drobnoustroje. Sprzyja im wysoka, letnia temperatura. Rozwiązanie jest proste – jak najczęściej susz wszystkie kuchenne tekstylia i przynajmniej raz w tygodniu wymieniaj je na świeże. Co jeszcze należy robić, by w kuchni panowała czystość i higiena? Zapoznaj się z naszymi radami!
1
Perfekcyjne pranie

Najlepiej byłoby kuchenne ścierki wygotować (faktycznie oznacza to wypranie w najwyższej możliwej temperaturze, czyli 90 st.) Kto boi się utraty kolorów lub zbiegnięcia się tkaniny, może ustawić niższą temperaturę. Minimalna to 60 stopni!
2
Chemiczne wsparcie

W sklepach (także tych oferujących produkty czystościowe z Niemiec) dostępne są odplamiacze, które mają eliminować bakterie. Trzeba jednak starannie przeczytać instrukcje użycia – bakteriobójcze działanie preparatu może bowiem wymagać namoczenia w nim prania.
3
Kosz pod kontrolą

Zaledwie tyle może zająć parze much doczekanie się licznego potomstwa. Idealnym do tego miejscem są odpadki żywnościowe. Dlatego w ciepłe dni szczególnie często opróżniaj kosz. Możesz też co pewien czas umyć go wodą wymieszaną z octem – zakwaszenie powierzchni utrudnia rozwój wielu szkodliwych mikroorganizmów, a do tego skutecznie usuwa brzydkie zapachy.
4
Sposób na muchy

Te wszędobylskie owady potrafią znaleźć nawet najmniejszą kroplę soku owocowego czy okruszki chleba. Latem ze szczególną starannością wycieraj więc blaty kuchenne, kontroluj też okolice kosza na śmieci. Płytki na owady trzeba stosować kilka tygodni, by były skuteczne na insekty w różnym stopniu rozwoju.
5
Bakterie bez szans!

Wylewka kranu, spływ w zlewie, uchwyt lodówki – często zapominamy lub nawet nie zdajemy sobie sprawy, że to tam mnożą się bakterie. Trzeba więc: raz w tygodniu wlać do odpływu trochę preparatu z chlorem, w jego roztworze namaczać sitko, uchwyt przecierać antybakteryjną chusteczką.
6
Pomocna mikrofalówka

Raz dziennie wstaw do mikrofalówki gąbkę zwilżoną np. wodą z octem. Włącz urządzenie na 30–60 sekund. Wyjmij – gorącą i zdezynfekowaną!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane