mycie plastikowych zabawek

Jak czyścić zabawki dla dzieci?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Duże, małe, kolorowe, plastikowe, pluszowe, gumowe… Zabawki są nieodłącznym elementem dzieciństwa. Aby dobrze spełniały swoją rolę i były dla naszego niemowlaczka bezpieczne, trzeba o nie odpowiednio dbać. Warto pamiętać, że przynajmniej raz na pół roku należy zrobić porządek w zabawkach naszych pociech: zepsute wyrzucić, a resztę porządnie umyć, bo na zabawkach jest przecież mnóstwo brudu i bakterii. Jak czyścić różne zabawki? Zależy to oczywiście od materiału, z którego zostały one wykonane. Dowiedz się, jak czyścić zabawki wykonane z pluszu, gumy, plastiku oraz drewna.
1
Pluszaki

Regularnie odkurzaj lub wyczesuj włosianą szczotką – usuniesz z nich kurz. Lekko zabrudzone natrzyj pianą (z wody i szamponu dla dzieci), a następnie wytrzyj, uważając, by wilgoć nie dostała się do środka. Te, które można, wypierz w pralce, wówczas wsadź je do powłoczki na poduszkę i zapnij. Wybierz najkrótszy program do delikatnych tkanin. Użyj łagodnego środka do prania. Do płukania dodaj odrobinę płynu do zmiękczania tkanin dla alergików.

Pluszaki, których nie możesz wyprać w wodzie, włóż do plastikowej torebki, wsyp do środka 3-4 łyżki mąki ziemniaczanej lub sody. Zamknij torebkę, wygnieć dokładnie pluszaki. Wyjmij i starannie wytrzep.
2
Lalki

Gumowe lub plastikowe przetrzyj gąbką albo ściereczką zwilżoną w wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń i soku cytrynowego. Najbardziej zabrudzone miejsca wyczyść szczoteczką do zębów. Plamy spróbuj usunąć wodą utlenioną (na 1 szklankę wody łyżeczka wody utlenionej).

Sztuczne włosy lalki umyj delikatnie w szamponie, rozczesz grzebieniem, pozostaw do wyschnięcia. Ubranka zdejmij, włóż do siatkowej torebki (do prania bielizny) i wypierz w pralce.
3
Drewniane

Przetrzyj wilgotną szmatką lub szczotką o miękkim włosiu zwilżoną w wodzie z mydłem. Nie mocz drewna w wodzie. Po umyciu wytrzyj do sucha czystą szmatką.

Pojazdy czy klocki z surowego, niemalowanego drewna możesz zaimpregnować olejem roślinnym. Odczekaj godzinę, aż olej wsiąknie, a następnie zetrzyj jego nadmiar.

Zabawki, które dzieci chętnie biorą do buzi, dobrze jest raz w tygodniu włożyć na 48 godzin do zamrażalnika (wcześniej należy je zawinąć w folię). W ten prosty sposób zniszczymy większość bakterii.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane