kradzież telefonu

Jak zabezpieczyć dane w telefonie, komputerze i tablecie?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

To może się przydarzyć każdemu. Ukradziony lub zgubiony telefon, laptop, tablet czy aparat. Ten sprzęt to nie tylko przenośne stanowisko pracy i centrum rozrywki. Często mamy na nich zapisane piękne chwile z wakacyjnej wycieczki, pierwszy uśmiech dziecka lub po prostu listę kontaktów budowaną przez lata. Sprawdź więc, jak zabezpieczyć te dane, odzyskać je lub urządzenie. Nasze porady przydadzą się nie tylko na wakacje, ale także na co dzień!
1
Zdjęcia w „chmurze”

Odkąd smartfony i tablety zostały wyposażone w aparaty fotograficzne niejednokrotnie dorównujące profesjonalnym „cyfrówkom”, stały się podstawowym urządzeniem do robienia np. wakacyjnych zdjęć. Co jednak, gdy zgubisz, zniszczysz lub zostanie Ci ukradziony telefon? Czy wtedy stracisz wszystkie swoje pamiątki? Nie musi tak się stać. Jednym z rozwiązań jest np. systematyczne kopiowanie zawartości telefonu czy tabletu na komputer. Trzeba jednak o tym pamiętać, więc nie jest to wygodne. Lepszym rozwiązaniem jest automatyczna kopia zapasowa.

W telefonach i tabletach z systemem Android czy iOS (np. w aplikacji Google+, Dropbox, czy serwisie iCloud) możesz ustawić przesyłanie każdego zrobionego zdjęcia od razu po zrobieniu na prywatne (widoczne tylko dla Ciebie) foldery w tzw. chmurze (czyli w internetowym dysku). Możesz też ustalić, że zdjęcia będą przesyłane automatycznie tylko przy połączeniu z siecią bezprzewodową WI-FI. Nigdy już nie stracisz zdjęć, a ułatwisz też sobie późniejsze dzielenie się tymi pamiątkami w sieciach społecznościowych.
2
Synchronizuj kontakty

Niemniej ważna od fotografii jest także lista kontaktów. Często przechowujemy ważne numery telefonów z pracy, czy do dalszych znajomych, które niekiedy trudno odtworzyć. Jednym ze sposobów jest także regularne kopiowanie całej listy do pliku, który bezpiecznie przechowujemy na domowym komputerze. Posiadając jednak kilka urządzeń z tym samym systemem warto takie kontakty zsynchronizować (czyli dzięki przesłaniu do „chmury” mieć do nich dostęp na każdym telefonie i na stronie internetowej).

Musisz jednak najpierw zgrać wszystkie kontakty do serwisów internetowych (np. Gmail, iCloud lub Outlook, w zależności jaki masz system w telefonie) i ustawić zapisywanie nowych kontaktów właśnie na tych kontach.
3
Zabezpiecz laptop

Często na wakacje zabieramy ze sobą laptop, na którym także przechowujemy zdjęcia, dokumenty czy inne ważne dane. Jak zabezpieczyć przenośny komputer? Tu także możesz synchronizować zawartość z dyskiem w chmurze (pliki lub całe foldery).

Co, jeśli zostanie skradziony? Na rynku dostępne są bezpłatne programy (np. Avast, PreyControl), które zlokalizują, zablokują lub wymażą dane zdalnie na urządzeniu. Możesz także np zrobić zdjęcie złodziejowi przednią kamerką internetową w laptopie. Pamiętaj więc, by przed wyjazdem skorzystać z tych porad, by swoich pamiątek lub ważnych danych nie stracić na zawsze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane