szybkie bieganie

Jak szybciej biegać?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Jeśli nauczysz się szybciej biegać, będziesz mieć większe szanse na wygranie w zawodach i będziesz lepszym zawodnikiem w sportach związanych z bieganiem. Nauczenie się szybszego biegania wymaga trochę determinacji z twojej strony. Łatwo można bowiem się zniechęcić i pozostać przy obecnej formie. Jeśli jednak podejmiesz jakikolwiek wysiłek, będziesz zdziwiony swoimi postępami.
1
Świetnym sposobem na szybsze bieganie jest zrobienie treningu interwałowego. Polega on na przeplataniu na zmianę tempa biegu – trucht i sprint. Głównym zadaniem nagłego zwiększenia prędkości jest wzrost twojego progu beztlenowego, co z kolei wiąże się ze wzrostem twoich możliwości aerobowych. Aby rozpocząć trening, biegnij przez około 3 minuty w umiarkowanym tempie. Następnie zacznij biegnąc tak szybko, jak tylko dasz radę przez minutę. Teraz odpocznij i wróć do biegu w umiarkowanym tempie przez 3 minuty.
2
Innym sposobem na zwiększenie prędkości biegu, jest bieg pod górkę. Bieganie pod górkę pomoże ci rozbudować mięśnie nóg i staną się one bardziej efektywne podczas biegania po płaskim terenie. Im więcej będziesz biegać pod górkę, tym łatwiej będzie ci później biegać po płaszczyznach.
3
bieg pod górkę
Możesz biegać pod górkę na kilka sposobów:

• Jednym z nich jest znalezienie jednego dużego wzgórza i wbieganie na nie w szybkim tempie. Powoli zbiegnij na dół i zacznij wspinać się od początku.

• Innym sposobem jest znalezienie kilku wzgórz. To działa szczególnie dobrze, zwłaszcza jeśli mieszkasz w górskim terenie. Biegnij w umiarkowanym tempie miedzy kolejnymi wzniesieniami i zwiększ tempo podczas biegu pod górkę. Kiedy wbiegasz na kolejne wzniesienia, skieruj oczy w dół i patrz na ziemię znajdującą się kilka metrów przed tobą, unikaj raczej patrzenia na szczyt góry. Będziesz mieć wówczas większą motywację, by dostać się na górę.
4
Skup się na odpowiedniej postawie podczas biegania. Ręce utrzymuj na niskim poziomie i kołysz nimi do przodu. Wielu biegaczy trzyma ręce wysoko w pobliżu ramion, co powoduje większe zmęczenie. Powinieneś jednak rozluźnić je i trzymać nisko, nie będzie to wymagało od ciebie dodatkowego wysiłku. Poruszanie rękoma w przód powinno być skoordynowane z ruchami nóg, pozwala dodatkowo utrzymać jednostajne tempo biegu.
5
Powyższe wskazówki pomogą ci zwiększyć tempo biegania, jednak musisz pamiętać, że odpoczynek jest równie ważny, jak i trening. W ciągu tygodnia zaplanuj sobie co najmniej jeden dzień odpoczynku. Dajesz w ten sposób swojemu organizmowi czas na odbudowę mięśni i przygotowanie się do kolejnych treningów.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

milan
30.01.2017
Ja biegam 14,9 na 100 i to jest mój rekord, 21,30 mam na 5km. Wolę długie dystanse, na razie półmaraton w 1h 49min.
milan
30.01.2017
Izka ; p
01.08.2012
Jaki trzeba mieć minimalny wzrost żeby biegać zawodowo ??
leszek
21.04.2012
Ja na 100 m biegałem 8,2 teraz biegam na 101 m 5,8
To rekord mój
Salao
27.02.2012
Polecam ja z dystansu na 100m z 11,2 zeszyłem na 9,8 myślę że maraton będzie udany
Croonxx
12.02.2012
Dobrym sposobem są też przysiady i ćwiczenie mięśni brzucha. Jeśli naprawde chcesz być wysportowany to musisz ćwiczyć wszystkie mięśnie :)
ola
21.09.2011
dzieki za porady!! jestem uczenica klasy 4 i zawsze jak biegamy na czas to zawsze mam 12,02 i chce to zmienic
maselo
09.12.2009
Bardzo dobry tekst :)